Alloy DB چیست؟

درباره Alloy DB

مقدمه

Alloy DB یک محصول تحت پوشش Pre-GA که دارای شرایط خاصی میباشد, قرار دارد. Pre-GA مربوط به سرویس های Google Cloud است که طبق مستندات این سایت ممکن است محصولات تحت این پوشش با برخی از نسخه های دیگر آن ناسازگار باشد. بطور کل میتوان گفت Alloy DB یک database مدیریتی برای کارهای تراکنشی و تحلیلی میباشد. این database برای سازمان ها بدلیل عملکردهای بالا پیشنهاد میشود. Alloy DB بطور 100 درصدی با PostgreSQL سازگر است. (بد نیست بدانید که PostgreSQL متن باز است)

مفاهیم و اصطلاحات کلیدی

ساختار منابع

Alloy DB منابع مختلف مورد استفاده در PostgreSQL را در یک ساختار سلسله مراتبی جمع آوری می کند که مدیریت پایگاه PostgreSQL را آسان تر میکند. در پایین نموداری وجود دارد که این ساختار را روشن تر میکند:

Alloy DB

منبع اصلی هر پایگاه PostgreSQL در Alloy DB یک cluster (خوشه) میباشد. cluster یک نمونه اصلی با دسترسی خواندن/نوشتن در پایگاه‌های داده PostgreSQL ایجاد شده, میباشد که میتوان یک یا بیش از یک نمونه با دسترسی خواندن را برای پایگاه داده ایجاد کرد.برای فراهم کردن دسترسی های بالاتر, شما باید نمونه اولیه را به گونه ای تنظیم کنید که اگر نمونه ی اولیه ای از Alloy DB موجود نبود, بتوانید به راحتی بین حالت های آن سویچ کنید.

سرآخر برای فراهم کردن یک پردازش قدرتمند انعطاف پذیر, برای پشتیبانی از حجم کار تحلیلی در مقایس بزرگ, میتوانید تعداد گره ها را در هر نمونه مقایس دهی کنید.

Clusterها

یک خوشه, شامل تمام منابع برای پایگاه PostgreSQL میباشد. در سطوح بالاتر منابع در Alloy DB, خوشه‌ها واحد اصلی مدیریت منابع هستند و مدیران را قادر می‌سازد تا عملکرد را نظارت کنند و سیاست‌ها و ویژگی‌ها را در چندین نمونه به سادگی پیکربندی کنند. همه منابع خوشه ای یک لایه ذخیره سازی مشترک دارند که در صورت نیاز مقیاس دهی می شوند.

موارد اولیه

با ساخت هر یک instance از cluster, یک اتصال برای خواندن/نوشتن در database فراهم میشود. برای هربار فراخوانی اطلاعات از دیتابیس میتوان یک instance از cluster ایجاد کرد و بر حسب نیاز هر نمونه را مقایس دهی کرد. ساخت نمونه برای هربار فراخوانی اطلاعات اجباری نمیباشد. درکل نمونه سازی برای هر عملیات فراخوانی اطلاعات میتواند بهترین انتخاب برای نیازهای تجزیه و تحلیل dataها باشند.

این سرویس بتازگی بعد از رونمایی در I/O گوگل در دسترس developerها قرار گرفت. برای استفاده از آن میتوانید با رفتن به سایت Google Cloud این API را برای پروژه های مد نظر خود فعال کنید. اما در نظر داشته باشید این سرویس پولی میباشد و برای استفاده از آن باید حساب تجاری برای خود فعال کنید.

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۲
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۴
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۵
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹