وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم به شدت انعطاف پذیر می باشد. این سیستم کاملا رایگان و متن باز می باشد (بر اساس مجوز “GPL” مخفف کلمات Gnu Public License) و می توان آن را از دسته ی CMS ها (Content Management System) قرار داد. این سیستم با استفاده از زبان PHP طراحی شده است و از دیتابیس MYSQL برای ذخیره سازی داده های استفاده میکند, در این صورت می توان نتیجه گرفت که اگر با زبان پی اچ پی آشنایی داشته باشید و بتوانید صفحات وب ساده نیز با HTML طراحی کنید قادر خواهید بود تا برای وردپرس یک قالب یا پلاگین طراحی کنید.

جالب است بدانید وردپرس ادامه راه پروژه موفق b2 بوده است که در سال 2003 شکل گرفته است, نام وردپرس توسط Christian Selleck دوست مت مولوگ توسعه دهنده اصلی وردپرس پیشنهاد شده است. از آن روز به بعد وردپرس با سرعت و پیشرفت قابل ملاحظه ای تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین سیستم های مدیریت محتوا در جهان شده است.

 

برای این سیستم محتوا می توانید پلاگین و قالب طراحی کنید و تمام بخش ها و اجزای آن را به صورت دلخواه و کاملا سفارشی, تغییر بدهید.

 

اپلیکیشن های موبایل

اپلیکیشن های زیادی برای سیستم عامل های اندروید, IOS و ویندوز فون طراحی شده اند که قابلیت های درج مطلب, مدیریت نظرات, پاسخ دادن به نظرات, مشاهده آمار و … را فراهم میکند.

 

لینک ها

یکی دیگر از قابلیت های وردپرس, مدیریت حرفه ای لینک ها می باشد مانند لینک های مناسب برای موتور های جستجو, لینک های ثابت, قابلیت انتساب چندین دسته به یک نوشته و پشتیبانی از برچسب ها برای نوشته ها. همچنین وردپرس از استاندارد های Trackback و Pingback برای نمایش لینک ها در دیگر سایت هایی که خودشان به یک نوشته لینک شده اند پشتیبانی می کند.

 

قابلیت چند سایتی

قبل از نسخه 3 فقط میتوانست در وردپرس یک سایت تعریف کرد اما بعد از آن قابلیت چند سایتی در نسخه مجزا و منشعب شده ای از وردپرس اضافه شد که بعدها با هسته اصلی وردپرس ادغام شدند.

  • امکان ایجاد یک شبکه از چندین بلاگ و سایت با یک بار نصب آن.
  • امکان ایجاد شبکه ای از زیردامنه ها.
  • ادمین شبکه میتوان پلاگین و قالب نصب کند و آن ها را دسترس بلاگ ها و سایت های شبکه قرار دهد (ادمین سایت مجوز اقدام به چنین عملی را ندارد).
  • ادمین شبکه می تواند تغییراتی در قالب ها برای تمامی سایت های شبکه ایجاد کند.
  • هر کاربر می تواند بلاگ شخصی داشته باشد.
قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۳۹
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۵۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۱۲
۰
۲ دی ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۵۵
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹