نحوه فروش محصولات دیجیتال با ووکامرس

اگر به دنبال راهی برای فروش محصولات دیجیتالی قابل دانلود هستید، ووکامرس باید در صدر لیست گزینه های موجود برای شما باشد. این پست به فروختن محصولات دیجیتالی قابل دانلود با استفاده از ووکامرس اشاره می کند.

ما سودمندی فروش محصولات دیجیتال را به شما نشان خواهیم داد، بررسی خواهیم کرد که چگونه می توان از آن به عنوان یک استراتژی درآمد استفاده کرد و تفاوت آن با محصولات فیزیکی چگونه است. در نهایت، شما قادر خواهید بود محصولات دیجیتال را در ووکامرس راه اندازی کنید. سپس، ما به جزئیات امنیتی و مجوز در مورد نحوه محافظت از محصولات دیجیتال خود نگاه خواهیم کرد.

فروش آنلاین محصولات دیجیتال

راستش را بخواهید، انقلاب دیجیتال باقی مانده است، زیرا بسیاری از محصولات از قفسه ها ناپدید شده اند تا در هارد دیسک های ما قرار بگیرند، به عنوان مثال، کتاب، موسیقی و عکس.

انقلاب دیجیتال آنقدر رایج شده است که حتی ماشین‌حساب‌ها، ساعت‌ها، صفحات گسترده و نوت‌بوک‌ها به اپلیکیشن‌هایی تبدیل شده‌اند که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، حتی برخی از خدمات نیز دیجیتالی شده اند. این را می توان در فروشگاه هایی مشاهده کرد که کارت های هدیه مجازی یا دوره های آنلاین ارائه می دهند.

علاوه بر این، داشتن محصولات دیجیتال مکان مناسبی را ایجاد می کند که کاربران می توانند به محصولات شما دسترسی داشته باشند. یک مثال خوب، فروشگاه iTunes است که توسط شرکت اپل ایجاد شده است، که راحتی برای یافتن موسیقی را فراهم می کند. کاربران همچنین حاضرند برای این راحتی هزینه پرداخت کنند زیرا این محصولات قابل دانلود هستند.

بدون اتلاف وقت زیاد، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای فروش محصولات دیجیتال دنبال کنید.

مراحل افزودن و فروش محصولات دیجیتال در فروشگاه ووکامرس شما

  • وارد سایت وردپرس خود شوید و به عنوان کاربر مدیریت به داشبورد دسترسی پیدا کنید.
  • از منوی داشبورد، روی محصولات > افزودن جدید کلیک کنید. سپس، باید جزئیات محصول مانند قیمت، محدودیت های دانلود (در صورت وجود)، تاریخ انقضا را اضافه کنید و مطمئن شوید که گزینه های مجازی و قابل دانلود را مطابق تصویر زیر بررسی کنید. علاوه بر این، می توانید هر تعداد فایل دانلودی را که می خواهید برای محصولات خود اضافه کنید.

علاوه بر این، شما باید این محصولات دیجیتال را حتی با ارسال چیزی ساده به عنوان یک یادداشت تشکر پس از دانلود محصولات شما توسط مشتریان، ملموس کنید تا حس بهتری به مشتریان بدهید.

نحوه فروش محصولات پیچیده ووکامرس قابل دانلود

فروش محصولات دیجیتال یک چیز است، و گاهی اوقات ممکن است نیاز به فروش انواع مختلفی از یک محصول داشته باشید. برای مثال، اگر موسیقی می فروشید، ممکن است بخواهید نسخه های دیجیتال و فیزیکی محصول خود را بفروشید.

پیاده سازی این کار بسیار آسان است زیرا می توان آن را با استفاده از محصول متغیر ووکامرس انجام داد. این به شما کمک می کند تا چندین محصول را در داخل محصول دیجیتال داشته باشید به این معنی که می توانید انواع دیجیتال و مجازی محصولات معمولی را داشته باشید. تنظیم محصولات دیجیتال پیچیده ووکامرس بسیار آسان است و باید مراحل زیر را دنبال کنید:

مراحل اضافه کردن محصولات پیچیده قابل دانلود ووکامرس

  • وارد سایت وردپرس خود شوید و به عنوان کاربر مدیریت به داشبورد دسترسی پیدا کنید.
  • از منوی داشبورد، روی محصولات > افزودن جدید کلیک کنید. سپس، باید جزئیات محصول مانند قیمت، محدودیت های دانلود (در صورت وجود)، تاریخ انقضا را اضافه کنید و مطمئن شوید که گزینه های مجازی و قابل دانلود را بررسی کنید.
  • سپس، در زیر تب ویژگی ها، نسخه های مختلفی را که برای محصول خود در نظر گرفته اید، مطابق تصویر زیر اضافه کنید. در اینجا می توانید از مجوز، نوع رسانه، بسته ها و بسیاری از تغییرات دیگر استفاده کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است، اطمینان حاصل کنید که کادر “استفاده شده برای تغییرات” را انتخاب کنید.

  • در زیر تغییرات، تغییرات مختلفی را که می‌خواهید وارد کنید. هنگام ایجاد یکی، می توانید ویژگی های یک محصول ساده را برای آن انتخاب کنید. این به این معنی است که یک نسخه می تواند مجازی و قابل دانلود باشد، در حالی که بقیه اینگونه نیستند. در تصویر زیر مشاهده می کنید که متغیر دانلود به دلیل اینکه یک محصول مجازی است قابل دانلود است. به یاد داشته باشید که تغییراتی که ایجاد می کنید را به روز کنید.

مجوز و حق چاپ برای اجازه دسترسی به URL فایل تنها در صورت نیاز

هنگام فروش محصولات دیجیتالی قابل دانلود در ووکامرس بسیار مهم است که از فایل های خود محافظت کنید. این به این دلیل است که برخی از کاربران ممکن است با دانلود مستقیم فایل ها یا استفاده از آن خارج از مجوز خود، از این موضوع سوء استفاده کنند.

این در حالی است که در گذشته محصولات دیجیتالی اصلاً هیچ گونه حفاظتی نداشتند. حتی حدس زدن پوشه دانلود یا URL صفحه خصوصی برای دسترسی به همه چیز ساده بود. با این وجود، کمتر نگران باشید، زیرا راه حلی برای این مشکل وجود دارد. بهترین راه برای ارائه فایل ها در حال حاضر از طریق ماژول X-Accel-Redirect/X-Sendfile است که در بسیاری از ارائه دهندگان هاست گنجانده شده است. این فقط به کاربران تایید شده اجازه می دهد تا محصولات شما را دانلود کنند.

اما چرا باید از همه اینها عبور کرد و ووکامرس دارای عملکرد داخلی برای محافظت از محصولات دیجیتال و ایجاد محدودیت های دسترسی است. پس از انجام این چند مرحله ساده، می‌توانید مجوز افزودن حق نسخه‌برداری را برای اجازه دسترسی به URLهای فایل تنها در صورت لزوم صادر کنید.

مراحل افزودن محدودیت در یک محصول دیجیتالی قابل دانلود

  • وارد سایت وردپرس خود شوید و به عنوان کاربر مدیریت به داشبورد دسترسی پیدا کنید.
  • از منوی داشبورد، روی ووکامرس > Settings کلیک کنید.
  • سپس، محصولات > محصولات قابل دانلود را انتخاب کنید.
  • محدودیت‌هایی را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کنید، سپس مطمئن شوید که تمام تغییرات را مطابق شکل زیر ذخیره کرده‌اید:

این نتیجه پس از افزودن مجوز و حق چاپ خواهد بود تا فقط در صورت نیاز به URL های فایل دسترسی داشته باشید. این به این معنی است که کاربران تنها پس از پرداخت امکان دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، کاربران باید نوع دانلود را مطابق زیر انتخاب کنند:

نتیجه

در این پست، نحوه فروش محصولات دیجیتالی قابل دانلود با ووکامرس را برجسته کرده ایم. ما به اصول استراتژی شما و اجرای واقعی آن نگاه کرده ایم. در حال حاضر، شما باید بتوانید محصولات خود را ایجاد کنید و حتی محدودیت هایی برای صدور مجوز ایجاد کنید. امیدواریم در این پست چیز جدیدی یاد گرفته باشید.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه فروش محصولات دیجیتال با ووکامرس صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۲۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۴
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹