ساخت برنامه Android خود را با API های Android Platform شروع کنید. آنها در Kotlin و Javaموجود هستند.
توجه: بسیاری از موضوعات مرجع Kotlin از کد منبع مبتنی بر جاوا گرفته شده اند. این بدان معنی است که برخی از موضوعات مرجع Kotlin ممکن است حاوی قطعه کد جاوا باشد.
این کتابخانه ها افزودن قابلیت ها و ویژگی های اضافی به برنامه شما را آسان می کنند.
Jetpack
AndroidX
نسخه های refactored از API های Android که همراه سیستم عامل نیستند.
Jetpack Compose
Jetpack Compose یک مجموعه ابزار مدرن برای ساخت رابط کاربری محلی Android است. Jetpack Compose با استفاده از کد کمتر، ابزارهای قدرتمند و رابط برنامه نویسی Kotlin ساده، توسعه UI را در Android ساده و تسریع می کند.
AndroidX Test
شامل API ها برای آزمایش برنامه Android شما، از جمله Espresso ، JUnit Runner ، قوانین JUnit4 و UI Automator می باشد.
AndroidX Constraint Layout
شامل ContraintLayout و API های مرتبط برای ایجاد طرح بندی مبتنی بر محدودیت است.
Databinding Library
شامل API ها برای کمک به شما در نوشتن طرح های اعلانی و به حداقل رساندن کد اتصال مورد نیاز برای اتصال منطق برنامه و طرح های شما.
Device Libraries
Android Automotive Library
API برای ساخت برنامه های Android Automotive فراهم می کند.
کتابخانه برنامه Android for Cars (بتا)
کتابخانه ای برای ساخت برنامه های Android Auto. این کتابخانه در حال حاضر در مرحله بتا است. می توانید برنامه های ناوبری، پارکینگ و شارژ را برای Android Auto طراحی، توسعه وتست کنید، اما هنوز نمی توانید این برنامه ها را از طریق فروشگاه Google Play توزیع کنید. زمانی را که بتوانید این برنامه ها را از طریق فروشگاه Google Play توزیع کنید، در آینده اعلام خواهند شد.
Android Wearable Library
API را برای ساخت برنامه برای دستگاه های پوشیدنی که از Wear OS توسط Google استفاده می کنند ارائه می دهد.
- کتاب خانه های دیگر
Material Components
Material Components for Android (MDC-Android) به توسعه دهندگان کمک می کند تا Material Design را برای ساختن برنامه های زیبا و کاربردی اندروید بکار بگیرند.
Android NDK
Android NDK مجموعه ابزاری است که به شما امکان می دهد قسمتهایی از برنامه خود را با استفاده از زبانهایی مانند C و C ++ در کد محلی پیاده سازی کنید.
کتابخانه های Kit توسعه بازی آندروید
کتابخانه های بازی The Android Game Development Kit C/C++ ساخت، اشکال زدایی، بهینه سازی و نگهداری بازی های شما را آسان تر می کند.
افزونه Android Gradle
Android Gradle Plugin (AGP) سیستم ساخته شده برای پشتیبانی از برنامه های آندروید است و شامل پشتیبانی برای جمع آوری انواع مختلفی از منابع و پیوند آنها با هم به برنامه ای است که می توانید روی دستگاه Android یا شبیه ساز اجرا کنید.
- Google Play
Play In-app Billing Library
API ارائه می دهد تا به شما در اجرای ویژگی های صورتحساب و اشتراک درون برنامه Google Play کمک کند.
بازی Core Library
API برای کمک به شما در درخواست، نظارت و مدیریت بارگیری درخواستی برای Play Feature Delivery ، Play Asset Delivery ارائه می دهد و API های اضافی مانند به روزرسانی های درون برنامه ای و بررسی های درون برنامه ای را ارائه می دهد. این کتابخانه به زبان جاوا ، Native code و Unity در دسترس است.
Play Install Referrer library
API ها را برای بازیابی ایمن محتوای ارجاع از Google Play فراهم می کند.
- کتابخانه های منسوخ(Deprecated Libraries)
این کتابخانه ها توسط کتابخانه های AndroidX جایگزین می شوند و دیگر نگهداری نمی شوند. آنها هنوز برای پشتیبانی از برنامه های قدیمی در SDK ارسال می شوند.
کتابخانه پشتیبانی Android
انواع ویژگی های Android و API های کاربردی سازگار با طیف گسترده ای از نسخه های پلت فرم را ارائه می دهد. کتابخانه اصلی توسط کتابخانه های AndroidX جایگزین می شود.
کتابخانه پشتیبانی تست Android
شامل API ها برای آزمایش برنامه Android شما، از جمله Espresso ، JUnit Runner ، قوانین JUnit4 و UI Automator. کتابخانه اصلی توسط کتابخانه AndroidX Test جایگزین می شود.
Architecture Components
شامل API برای انواع مختلفی از اجزای اصلی برنامه، مانند API هایی که UI component lifecycle، ماندگاری داده ها، مدل مشاهده و سایر موارد را مدیریت می کنند. کتابخانه اصلی توسط کتابخانه های AndroidX جایگزین می شود.
Constraint Layout Library
Legacy Support Library ContraintLayout و API های مربوط به آن برای ایجاد طرح بندی مبتنی بر محدودیت. کتابخانه اصلی با کتابخانه محدودیت AndroidX جایگزین نمی شود.
کتابخانه Android Things
ارائه API ها برای ساخت دستگاه های متصل با سیستم عامل Android Things. کتابخانه اصلی دیگر نگهداری نمی شود.