بررسی کامل شبیه سازها در برنامه نویسی اندروید

Android SDK شامل یک شبیه ساز مجازی دستگاه تلفن همراه است که روی کامپیوترها قابل اجرا می باشد. شبیه ساز به شما امکان می دهد برنامه های اندروید را بدون استفاده از دستگاه فیزیکی نمونه سازی، توسعه و آزمایش کنید. در این مقاله آموزشی قصد داریم عملکردهای مختلف شبیه سازها را که در دستگاه اندروید واقعی وجود دارند، بررسی کنیم.

ساخت شبیه سازهای اندروید (AVD)

اگر می‌خواهید یک دستگاه واقعی را شبیه‌سازی کنید، ابتدا یک AVD با تنظیمات دستگاه مشابه دستگاه واقعی ایجاد کنید، سپس این AVD را از AVD Manager اجرا کنید.

تغییر جهت در شبیه سازها

معمولاً به‌طور پیش‌فرض هنگام راه‌اندازی شبیه‌ساز، جهت آن عمودی است، اما می‌توانید با فشار دادن کلیدهای Ctrl+F11 از صفحه‌کلید، جهت آن را تغییر دهید. در اولین باری که شبیه ساز را راه اندازی میکنید به این شکل است :

پس از راه اندازی، کلیدهای Ctrl+F11 را فشار دهید تا جهت آن را تغییر دهید. در تصویر پایین نشان داده شده است:

دستورهای موجود در شبیه سازها

به غیر از دستورات فقط جهت یابی، دستورات بسیار مفید دیگری نیز در شبیه سازها وجود دارد که باید هنگام استفاده از شبیه ساز به خاطر داشته باشید. آنها در زیر فهرست شده اند:

دستور و توضیحات ردیف
Home

به صفحه اصلی منتقل می شود.

1
F2

منوی حساس به متن را تغییر می دهد.

2
F3

گزارش تماس را باز میکند.

3
F4

پایان تماس

4
F5

جستجو

5
F6

حالت گوی را تغییر می دهد.

6
F7

دکمه برق را فشار میدهد.

7
F8

تغییر وضعیت اتصال داده

8
Ctrl+F5

افزایش صدا

9
Ctrl+F6

کاهش صدا

10

برای دیدن دستورات بیشتر, تنظیمات شبیه ساز را باز کنید و تب help را انتخاب کنید. سه تب در محتوای برای این موارد اختصاص داده شده است.

برای ایجاد پیام یا تماس جعلی در شبیه ساز, آموزش ابزارهای توسعه دهنده را ببینید.

انتقال فایل ها از یا به شبیه سازها

برای انتقال فایل درون یک شبیه ساز یا بیرون کشیدن فایل ها از آن قبلا توسط تنظیمات شبیه سازها امکان پذیر بود. اما در نسخه های جدید اندروید استودیو تغییر گرافیک بخش تنظیمات شبیه ساز ها این مورد به یکی از تب های اصلی اندروید استودیو تبدیل شد. هر زمانی که یک دستگاه اندرویدی اعم از شبیه ساز بودن یا دستگاه فیزیکی بودن به اندروید استودیو وصل باشد, تب Device File Explorer دیده میشود. با درگ و دراپ کردن می توانید عملیات کپی را انجام دهید. به تصویر زیر دقت کنید:

AndroidDeviceFileExplorer

در این بخش می توانید به راحتی هر فایلی را که خواستید درون شبیه ساز کپی کنید یا اگر فایلی نیاز داشتید آن را از حافظه شبیه ساز خارج کنید.

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۷۰۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۸۱
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۴۴
۰
۲ دی ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۴۲
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹