بررسی و ساخت انواع Routeها در لاراول (مسیردهی در سایت)

در تمامی سایت های موجود در سطح وب شاهد وجود URLهایی هستیم که سایت ها را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کرده اند, با استفاده از این تقسیم بندی ها به کاربران خدمات خود را به صورت تفکیک شده ارائه می دهند. حتی با استفاده از این مسیردهی ها در سایت می توان متوجه شد که کدام بخش و کدام فعالیت ها در سایت باید پردازش شوند یا سطح امنیتی داده ها را می توان با استفاده از این مسیر دهی ها تفکیک کرد و محدودیت های  لازم را در هر مسیر به اندازه مورد نیاز اعمال کرد.

به طور کامل در تمامی سایت ها برای تفکیک بخش های مختلف مثل پنل مدیریت, بخش کاربری, محصولات و … از مسیر دهی ها استفاده میکنیم و به صورت استاندارد هر مسیر موجود در یک گروه را با یک پیشوند خاص که نام گروه را مشخص میکند, تعیین لینک میکنیم.

 

مسیردهی پایه در لاراول

لاراول با تلفیق کردن بهترین حالات ممکنه روش خاصی برای پیاده سازی مسیر ها یا Route ها ایجاد کرده است, در لاراول به راحتی می توان این مسیر ها را بر اساس نوع درخواست http تفکیک کرد. ابتدایی ترین مسیرهای لاراول یک URI و یک متد کالبل را دریافت میکند و یک روش بسیار ساده برای تعریف مسیرها و پیده سازی رفتار هر مسیر, بدون فایل های پیکربندی مسیریابی پیچیده ارائه می کند.
لاراول برای مدیریت مسیردهی ها یا Route ها از پوشه ی مخصوص به نام routes استفاده میکند و مسیر های مربوط به وب سایت و API را از یک دیگر جدا سازی کرده, و بر اساس نوع تعریف مسیر ها در هر کدام از این بخش ها محدودیت ها و تعاریف امنیتی را لحاظ میکند.
در آموزش 45 دقیقه ای بصورت کامل مباحث اولیه تا متوسط مربوط به Route ها را در لاراول مورد بحث قرار دادیم و به روش های مختلفی مسیر ایجاد میکنیم و بخش های امنیتی مربوط به هر نوع مسیر را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

قیمت آموزش
۷,۰۰۰ تومان
نوع دسترسی
نقدی

این مقاله در حال حاضر تنها به روش نقدی در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۹
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۴
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹