انتقال برنامه ها به Android 12

این مقاله دیدگاه سطح بالایی از مراحل معمول توسعه و تست را ارائه می دهد که به شما کمک می کند آمادگی طراحی متناسب با جدول زمانی انتشار پلتفرم را تنظیم کنید و تجربه بسیار خوبی را برای کاربران خود در Android 12 فراهم کنید.

به یاد داشته باشید که با هر بار انتشار Android، ویژگی های جدید و همچنین تغییرات رفتاری را با هدف مفیدتر، ایمن تر و کارآمدتر کردن Android ارائه می شود. در بسیاری از موارد، برنامه شما دقیقاً مطابق انتظارات out-of-the-box کار خواهد کرد، در حالیکه در سایر موارد ممکن است لازم باشد برنامه خود را به روز کنید تا با تغییرات پلت فرم سازگار شود.

کاربران می توانند به محض انتشار کد منبع به (AOSP (Android Open Source Platform دریافت پلتفرم جدید را شروع کنند، بنابراین آماده بودن برنامه های شما مهم است، تا عملکردی  مطابق انتظار را برای کاربران انجام دهند و با استفاده از ویژگی های جدید و API های ایده آل، بیشترین بهره را از سیستم عامل جدید داشته باشند.

یک انتقال معمولی دارای دو مرحله است که می تواند همزمان باشد:

  • اطمینان از سازگاری برنامه (با نسخه نهایی Android 12)
  • هدف قرار دادن ویژگی های پلت فرم جدید و API ها (در اسرع وقت پس از انتشار نهایی)

از سازگاری با Android 12 اطمینان حاصل کنید

مهم است که عملکرد برنامه موجود خود را در برابر Android 12 تست کنید تا از تجربه فوق العاده کاربران برای به روزرسانی به جدیدترین نسخه Android استفاده کنید. برخی از تغییرات بستر می تواند بر نحوه عملکرد برنامه شما تأثیر بگذارد، بنابراین مهم است که از قبل و به طور کامل  عملکرد سیستم خود را تست کنید و هرگونه تنظیمات لازم را برای برنامه خود انجام دهید.

معمولاً می توانید برنامه خود را تنظیم کرده و بدون نیاز به تغییر targetSdkVersion برنامه، یک به روزرسانی را منتشر کنید. به همین ترتیب، نیازی به استفاده از API های جدید یا تغییر برنامه compileSdkVersion برنامه نیست، اگرچه این کار می تواند به نحوه ساخت برنامه و عملکرد پلتفرم آن بستگی داشته باشد.

قبل از شروع تست، حتماً با تغییراتی که روی همه برنامه های سیستم  تأثیر می گذارد آشنا شوید. این تغییرات ممکن است بر روی برنامه شما تأثیر بگذارد، حتی اگر targetSdkVersion آن را تغییر ندهید.

اندروید 12 را دریافت کنید

تصویر سیستم Android 12 را روی دستگاه خود فلش کنید یا یک تصویر سیستم را برای شبیه ساز Android بارگیری کنید.

تغییرات را مرور کنید

برای شناسایی مناطقی که ممکن است برنامه شما تحت تأثیر قرار گیرد، تغییرات رفتار سیستم را مرور کنید.

تست کردن

برنامه خود را روی دستگاه یا شبیه ساز خود نصب کنید و تست کنید. بر روی تغییرات رفتار سیستم تمرکز کنید و در عملکرد ان را در تمام جریانات بررسی کنید.

به روزرسانی

فقط تغییرات کد را برای سازگاری با تغییرات رفتار یا حل مشکلات انجام دهید. با همان سطح API که برنامه شما در ابتدا هدف قرار داده  Recompile کنید – نیازی به هدف قرار دادن Android 12 نیست.

انتشار

بسته نرم افزاری یا APK Android به روز شده خود را ثبت، بارگذاری و منتشر کنید.

          نحوی انجام تست سازگاری

ابتدا برنامه منتشر شده فعلی خود را بر روی دستگاهی با Android 12 نصب کنید و در حین بررسی کارکرد و عملکرد آن همه مشکلات را جستجو کنید. جهت تمرکز بهتر روی تست خود، تغییرات رفتاری را که در Android 12 وارد شده است بررسی کنید که می تواند بر عملکرد برنامه شما تأثیر بگذارد یا باعث خراب شدن برنامه شود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که استفاده از رابط های غیر SDK محدود را بررسی و تست کنید. شما باید هر رابط محدودی که برنامه شما از آن استفاده می کند با معادل SDK یا NDK عمومی جایگزین کنید. برای هشدارهای logcat که این دسترسی ها را برجسته می کند، مراقب باشید و از روش StrictMode DetectNonSdkApiUsage () برای گرفتن برنامه به آنها استفاده کنید.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که کتابخانه ها و SDK ها را در برنامه خود به طور کامل تست کنید تا مطابق انتظارات در Android 12 کار کنند و بهترین روش های حفظ حریم خصوصی، عملکرد، UX ، مدیریت داده ها و مجوزها را دنبال کنید. اگر مشکلی پیدا کردید، سعی کنید آخرین نسخه SDK را به روز کنید یا برای کمک به توسعه دهنده SDK مراجعه کنید.

وقتی تست خود را تمام کردید و هرگونه به روزرسانی را انجام دادید، توصیه می کنیم فوراً برنامه سازگار خود را منتشر کنید. به شما این امکان را می دهد تا کاربران شما برنامه را زودهنگام تست کنند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره انتقال برنامه ها به Android 12 صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

golaleh hoseini
مدرس دوره

golaleh hoseini

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۸
۰
۲ دی ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۷
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹