نحوه تنظیم مقدار سهام و مدیریت موجودی فروشگاه

یکی از ویژگی هایی که باید در فروشگاه ووکامرس شما اضافه شود، یک روش استاندارد برای نمایش مقدار موجودی در صفحه محصول است.

ووکامرس به طور پیش فرض به شما امکان می دهد سطح موجودی را مدیریت کنید، اما نمی توانید مقدار موجودی را در صفحه محصول نمایش دهید. هنگامی که محصولات را به فروشگاه خود اضافه کردید، مدیریت موجودی در بخش اطلاعات محصول بسیار آسان است.

مقدار موجودی ویترین فروشگاه ووکامرس

در بخش اطلاعات محصول، محصولات را می توان مدیریت کرد تا مقدار موجودی را در صفحه محصول نمایش دهد. در این برگه، می توانید موجودی را به صورت دستی به روز کنید، جزئیات SKU را تنظیم کنید و موارد دیگر.

برای مثال، در تصویر زیر، من از یک محصول ساده استفاده می‌کنم و محصول را برای ردیابی سهام و اجازه سفارش‌های برگشتی با فعال بودن اعلان‌های مشتری پیکربندی کرده‌ام. این بخش از طریق محصولات > همه محصولات قابل دسترسی است. روی هر محصولی کلیک کنید و در صفحه محصولات باید این را ببینید:

مدیریت موجودی محصول در این سطح به معنای تعیین مقداری است که برای همه انواع این محصول دارید. گزینه ها در زیر لیست شده اند:

  • SKU: در اینجا، می توانید برای هر محصولی که می فروشید یک شناسه منحصر به فرد تعیین کنید.
  • مدیریت سهام: این گزینه تعیین می کند که آیا ووکامرس سهام محصول را ردیابی می کند یا خیر. اگر این گزینه را فعال کنید، موجودی در سطح محصول ردیابی می شود، نه در سطح تنوع.
  • مقدار موجودی: در اینجا باید تعداد اقلام موجود در انبار این محصول را وارد کنید. (فقط زمانی قابل مشاهده است که مدیریت سهام در سطح محصول فعال باشد)
  • Allow backorders: این گزینه نحوه مدیریت سفارشات پشتیبان را مشخص می کند. گزینه‌ها عبارتند از: «اجازه نشود»، «اجازه دادن، اما به مشتری اطلاع داده شود»، «اجازه دادن». (هنگامی که مدیریت سهام در سطح محصول فعال باشد قابل مشاهده است)
  • وضعیت موجودی: این گزینه وضعیت موجود موجودی محصول را تنظیم می کند. (فقط زمانی قابل مشاهده است که مدیریت سهام در سطح محصول فعال باشد)
  • به صورت تکی فروخته می شود: اگر علامت زده شود، این گزینه می تواند تعداد محصولاتی را که مشتری می تواند در یک زمان خریداری کند محدود کند.

مدیریت سهام بر روی انواع محصولات متغیر

اگر در فروشگاه ووکامرس خود با محصولات متغیر سروکار دارید، باید سهام را به جای سطح محصول در سطح تنوع مدیریت کنید. اگر یک محصول متغیر را در این سطح مدیریت کنید، فروشگاه شما می‌داند که به طور کلی چند محصول دارید. شما از مقدار مشخصی از هر اندازه معین آگاه نخواهید شد.

مراحل نمایش مقدار یا وضعیت سهام در صفحه فروشگاه ووکامرس

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

  • وارد سایت وردپرس خود شوید و به عنوان کاربر مدیریت به داشبورد دسترسی پیدا کنید.
  • از منوی داشبورد، روی Appearance Menu > Theme Editor Menu کلیک کنید. وقتی صفحه ویرایشگر تم باز شد، به دنبال فایل توابع تم بگردید تا تابعی را برای نمایش مقدار یا وضعیت موجودی در صفحه فروشگاه ووکامرس اضافه کنید.
  • کد زیر را به فایل PHP اضافه کنید:
/**
 *       Stock Quantity @ WooCommerce Shop / Cart / Archive Pages
*/
add_action( 'woocommerce_after_shop_loop_item', 'njengah_show_stock_shop', 10 );
function njengah_show_stock_shop() {
   global $product;
   echo wc_get_stock_html( $product );
}
  • برای مشاهده نتیجه، صفحه محصول را رفرش کنید و این را خواهید دید:

نتیجه

در این پست، نحوه مدیریت سطح موجودی محصولات ساده را به اشتراک گذاشته ام. به طور پیش فرض، ووکامرس به شما اجازه می دهد تا سطح موجودی را مدیریت کنید، اما نمی توانید مقدار موجودی صفحه محصول را نمایش دهید. با این حال، من یک کد PHP برای نشان دادن مقدار موجودی در صفحه محصول و صفحه سبد خرید به اشتراک گذاشته ام.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که در صورت عدم آشنایی با کدهای مدیریتی باید به استخدام یک توسعه دهنده فکر کنید.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه تنظیم مقدار سهام و مدیریت موجودی فروشگاه صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۲۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۹
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹