دوره تخصصی انیمیشن سازی در اندروید

آموزش CoordenaitorLayout

در این بخش به بررسی ViewGroup مهم CoordenaitorLayoutپرداخته ایم. در طی این آموزش بطور کامل یاد خواهید گرفت که چگونه می تونید ویو های خود را به عنوان child در این ViewGroup بچینید و چند تا از انیمیشن های مهمی که با استفاده از این ViewGroup میتوان ایجاد کرد را آورده ایم.

برای دسترسی داشتن به این ویدیو آموزشی نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

MotionLayout یکی از ViewGroup ها در اندروید می باشد که در زیر مجموعه کلاس یا ویو ConstraintLayout قراردارد و به همین دلیل تمامی قابلیت های چینشی ویو ConstraintLayout را در خود دارد. MotionLayout این امکان را برای توسعه دهندگان اندروید ایجاد میکند که بتوانند به راحتی انیمیشن های بسیار زیبا و جالبی را در اندروید طراحی بکنند. این طراحی انیمیشن بسیار آسان و سبک می باشد و تمامی قابلیت های انیمیشن سازی را در اندروید بطور کامل فراهم میکند.

چرا MotionLayout؟

برای بسیاری از افرادی که قصد دارند تا انیمیشن سازی انجام بدهند این سوال وجود دارد که چرا باید از این ViewGroup برای انمیشن سازی در اندروید استفاده بکنند. بهتر است که بدانید MotionLayout بسیار سبک میباشد و از XML برای اجرای انیمیشن ها استفاده میکند که هیچ حجم سنگینی را به پروژه و فایل نهایی اضافه نمیکند و به همین دلیل بر روی تمامی دستگاه ها به راحتی و بدون لگ قابل اجرا است.

MotionLayout از نسخه API 14 (اندروید 4) به بالا پشتیبانی میکند و میشه گفت تقریبا بر روی هر دستگاهی با هر سخت افزاری قابل اجرا می باشد.

یکی از مهم ترین قابلیت های MotionLayout این میباشد که تنظیماتی شبیه به نرم افزار های ویرایش فیلم دارد. این قابلیت در این انیمیشن به ما امکان میدهد که بتوانیم کنترل بسیار زیادی بر روی فریم به فریم انمیشن های که میخواهیم داشته باشیم. به این صورت که میتوانیم با طراحی های که انجام میدهیم در هر ثانیه و هر نقطه ای یک ویژگی برای انیمیشن خود داشته باشیم.

انیمیشن سازی در اندروید با استفاده از MotionLayout بسیار ساده است و این امکان را به شما میدهد تا بهترین انیمیشن ها را با کمترین حجم و سرعت بالا طراحی کنید.

آیا استفاده از انیمیشن در پروژه ها ضروی است؟

با گذشت زمان, هر روز تغییراتی بسیار مهمی از قابلیت های اپلیکیشن ها مشاهده میشود و یکی از مهم ترین معیار ها در تمامی برنامه ها استفاده از زیبای بصری می باشد. در پروژه هایتان هر چقدر هم از یک گرافیک زیبا استفاده کنید و انیمیشن در آن نداشته باشید به مرور زمان خواهید فهمید که برنامه چیزی کم دارد. وقتی از انیمیشن ها در داخل پروژه خودتان استفاده میکنید درخواهید یافت که انگار روحی به پروژه خودتان اضافه کرده اید که جان دوباره گرفته است.

زمانی که از انیمیشن در برنامه خود استفاده میکنید میتوانید نتیجه را با زمانی که از آن استفاده نکردید مقایسه کنید خواهید فهمید که در زمان وجود انیمیشن کاربران تعامل بیشتری با برنامه شما دارند. این تعامل به این معنی است که کاربر زمانی زیادی را در برنامه شما صرف میکند و شما فرصت بهتر و محکم تری دارید که محصولات یا خدمات خود را به کاربر نشان بدهید.

ویژگی های MotionLayout

برای این ویو میتوان ویژگی های بسیار مهمی را مثال زد. ویژگی ها این ویو ما را به این نتیجه میرساند که استفاده از MotionLayout میتواند نتیجه بهتری و رضایتمندی خوبی را برای ما رقم بزند.

  • طراحی شده و توسعه توسط گوگل
  • دارای تمامی ویژگی های ویو مادر یعنی ConstraintLayout
  • سبک بودن
  • پشتیبانی تقریبی از تمامی نسخه های اندروید
  • قابلیت اجرای راحت و سبک بر روی سخت افزار های ضعیف
  • قابلیت طراحی انیمیشن با تنوع بسیار بالا
  • قدرت اجرایی انیمیشن با توان بالا
  • قابل تلفق شدن با ویو هایی مانند RecyclerView
  • انعطاف پذیری بالا در هر دو زبان Java و Kotlin

در این دوره چه مواردی یاد خواهید گرفت؟

شاید نام این دوره, دوره تخصصی MotionLayout برای اندروید باشد, اما نظری که ما برای این دوره داریم این است که بتوانیم در پایان این دوره, شما بتوانیم توانایی طراحی انیمیشن و تلفیق آن با تمامی ViewGroup ها و ListView هایی شبیه به RecyclerView را داشته باشید. که به جرات می توانیم بیان کنیم که این دوره یکی از بهترین دوره های موجود در سطح وب به زبان فارسی می باشد.

  1. آشنایی کامل با ConstraintLayout
  2. استفاده حرفه ای از RecyclerView و طراحی Adapter های سفارشی با قابلیت چند نوع ویو آیتم
  3. بررسی کامل MotionLayout و ویژگی های آن
  4. ساخت و بررسی کامل فایل LayoutDescription برای ساخت انیمیشن
  5. پیاده سازی انیمیشن کلیکی
  6. پیاده سازی انیمیشن Swip
  7. کار با TimeLine برای انیمیشن سازی نقطه ای
  8. Level بندی انیمیشن ها و تنظیم ویژگی های اجرای
  9. آموزش پیاده سازی انیمیشن های CoordenaitorLayout
  10. و …

پیش نیاز های دوره

این دوره بر خلاف دوره های مشابه که در سطح اینترنت وجود دارد نیازی به هیچ پیش نیازی ندارند. تمامی پیش نیاز ها در این دوره به طور کامل آورده شده و قبل از آموزش هربخش پیش نیاز های آن بطور کامل از جنبه های مختلف بررسی و آموزش داده شده است.

و سرآخر در پایان هر قسمت به سورس کد های آن بخش دسترسی خواهید داشت.

پشتیبانی دوره

این دوره شامل پشتیبانی حرفه ای برای تمامی دانشجویان خود می باشد. به این صورت که بعد از تهیه این دوره هر سوال و یا مشکلی در رابطه با سرفصل های آن وجود داشته باشد میتوانید بصورت تلفنی با مدرس در ارتباط باشید که به شما در حل مشکل کمک بکند. در صورت که در برخی از مواردی که کاربران مشکل داشته باشند یک ویدیو آموزشی جدید با همان عنوان ضبط و منتشر خواهد شد.

یکی از نقاط قوت این دوره این است که این دوره بطور مداوم بروزرسانی خواهد شد. تمامی دانشجویانی که دوره را تهیه کرده باشند میتوانید به صورت رایگان به این آموزش های بروز شده دسترسی داشته باشند.

سوالات متداول

ضمانت بازگشت وجه

برای آنکه به شما اطمینان دهیم، که ما از محتوای دوره‌های خود ۱۰۰ درصد مطمئن هستیم،برای این دوره گارانتی بازگشت وجه قرار داده‌ایم و این به این معنی است که اگر شما محتوای این دوره را به شکل کامل مشاهده کنید، اما نتیجه‌ای که به شما قول دادیم را دریافت نکنید ۱۰۰ درصد مبلغ پرداختی شما را برگشت خواهیم زد.

ما در تلاشیم کیفیت کار خود را هر روز بهتر از روز قبل کنیم و آموزش‌های را در اختیار شما قرار دهیم که لایقشان هستید.

مراحل گارانتی بازگشت وجه
  • ۱
    تهیه دوره از سِون کلونر
  • ۲
    مشاهده کامل دوره و انجام دادن تمرین‌ها
  • ۳
    در صورت عدم رضایت در پایان تنها کافیه که با ما تماس بگیرید
  • ۴
    بازگشت وجه به شما

جلسات دوره

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

آرتین شهبازی

آرتین شهبازی (مشترک)

8 ماه 1 روز قبل

سلام 

روزتون بخیر 

چه زمانی فیلم های جدید این دوره در سایت قرار میگیره ؟ 

ناصر خالدی

ناصر خالدی (مدیر کل)

8 ماه 4 ساعت قبل

سلام تا اخر این ماه ضبط میشه

(مشترک)

9 ماه 4 روز قبل

سلام وقت بخیر چ زمانی ضبط فیلما تکمیل میشه؟

ناصر خالدی

ناصر خالدی (مدیر کل)

9 ماه 3 روز قبل

انشالله تا 30 روز آینده تموم میشه

قیمت دوره
۱۰۰,۰۰۰
وضعیت دوره
در حال ضبط
زمان کل دوره
۱۴:۳۰:۵۰
تعداد قسمت ها
۳۹
نوع دسترسی
نقدی

این دوره در حال حاضر تنها به روش نقدی در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

مقالات پیشنهادی

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۵۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۲۸
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۵۹۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۴۲
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹