پشتیبانی از API پورتال Captive در اندروید

شروع کار با Android 11 Beta 2، این سیستم از زیر مجموعه ای از قابلیت های توصیف شده توسط RFC7710bis و پورتال وابسته مرتبط API پشتیبانی می کند. API راهی مطمئن برای نقاط دسترسی فراهم می کند تا بتوانند خود را به عنوان درگاه مرتبط معرفی کنند. همچنین موارد استفاده جدید را برای نقاط دسترسی امکان انتشار اطلاعات برای کاربران خود مانند اطلاعات جلسه و مکان را فراهم می کند.

تشخیص پورتال وابسته بهبود یافته

از زمان Android 5.0 (API level 21)، دستگاه های Android پورتال های مرتبط را شناسایی کرده و به کاربر اطلاع داده اند که برای دسترسی به اینترنت نیاز به ورود به شبکه دارند. پورتال های captive شده با استفاده از کاوشگرهای HTTP مشخص به مقصد شناخته شده (مانند connectivitycheck.gstatic.com) شناسایی شدند و اگر کاوشگر هدایت HTTP را دریافت کند، دستگاه تصور می کند که شبکه یک درگاه captive است. این روش می تواند غیرقابل اعتماد باشد زیرا هیچ URL استانداردی برای جست و جو وجود ندارد و اینگونه کاوشگرها می توانند به اشتباه توسط شبکه های پورتال captive شده مجاز یا مسدود شوند (به جای هدایت مجدد). API به پورتال ها اجازه می دهد تا سیگنال مثبتی برای ورود به سیستم همراه با URL برای ورود به سیستم ارائه دهند.

Android 11 از DHCP گزینه 114 همانطور که در RFC7710bis شرح داده شده پشتیبانی می کند. ممکن است در به روزرسانی آینده پشتیبانی از گزینه اعلان ها router اضافه شود. اگر دستگاه از طریق آن گزینه در حین دستیابی DHCP یک آدرس API پورتال دربست دریافت کند، دستگاهها بلافاصله پس از اتصال محتویات API را دریافت کرده و از کاربران درخواست می کنند که در صورت captive شدن شبکه ، طبق API پورتال captive وارد سیستم شوند.

اگر API در دسترس نباشد یا هیچ پورتالی اعلان نشود، سیستم مانند گذشته به تشخیص پورتال ها و تأیید اتصال اینترنت با استفاده از پروب های HTTP/HTTPS ادامه می دهد.

Venue-published information

اندروید 11 از venue-info-url تعریف شده در پورتال مرتبط API پشتیبانی می کند. این URL به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات خاص زمینه مربوط به مکان دسترسی را در مرورگر خود بدست آورند. به طور پیش فرض، کاربران می توانند این URL را باز کنند و پس از ورود به سیستم یا از طریق تنظیمات شبکه خود، این کار را از طریق اعلانی انجام دهند.

شکل 1. اگر شبکه URL مکان را ارائه دهد ، سیستم با اعلامیه ای به کاربر اجازه می دهد تا از آن صفحه بازدید کند.

شکل 2. دکمه باز کردن سایت از صفحه جزئیات شبکه

موارد استفاده در آینده

در حالی که هنگام راه اندازی آندروید 11 فقط مجموعه ای اساسی از قابلیت های رابط برنامه نویسان API را پشتیبانی می کند، در اینده ممکن است عملکرد جدیدی از طریق به روزرسانی سیستم Google Play پس از راه اندازی به دستگاه ها ارائه شود.

  • زمان جلسه (seconds-remaining) در حال حاضر در برنامه تنظیمات پیش فرض استفاده می شود تا کاربران را در مورد مدت زمان باقی مانده در پورتال آگاه سازد. توانایی تمدید جلسه از طریق URL ورود به سیستم (can-extend-session) همچنین می تواند از طریق API بیان شود تا به سیستم اجازه دهد تا در مورد جلسات منقضی شده یا زود انقضا به کاربر اطلاع دهد.
  • با استفاده از API می توان Data caps (bytes-remaining) را اعلان کرد تا به کاربران امکان پیگیری داده های باقیمانده را بدهد.
قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

golaleh hoseini
مدرس دوره

golaleh hoseini

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۲
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۴
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۲
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۲۲
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹