C++ و هوش مصنوعی

مقدمه

امروزه شاهد هستیم که زبان C ++ در وب‌سایت و همچنین اپلیکیشن‌های کاربردی بسیاری دارد و ما هر روز در حال استفاده از این ابزارها هستیم. ابزاری مانند ادوبی و وب‌سایت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و همچنین مرورگری مانند فایرفاکس این زبان برنامه نویسی را برای توسعه خود استفاده می‌کنند.

C++ در سال ۱۹۸۳ توسط Bjarne Stroustrup پایه‌گذاری شد. در واقع C++ بست یافته ی زبان برنامه نویسی C می باشد که بسیار قدرتمندتر از C می باشد. C++ زبان سطح میانی می باشد ولی همزمان قابلیت زبان های سطح بالا و سطح پایین را دارا است. سی پلاس پلاس از آن جایی که قدرت بیشتری نسبت به زبان سی دارد قابلیت انجام کارهایی را دارد که با زبان سی به زحمت انجام می گیرد، این زبان سریعترین زبان برنامه‌نویسی است و برای پروژه‌های هوش مصنوعی حساس به زمان، فوق‌العاده است. این زبان در نوشتن اپلیکیشنهایی که عملکرد و استفاده درست از منابع در آنها لازم است، کاربرد دارد. C++ فضایی را برای استفاده گسترده از الگوریتمها و تکنیکهای آماری هوش مصنوعی فراهم می‌کند و امکان استفاده مجدد از برنامه‌ها برای توسعه نرم‌افزار هم با این زبان وجود دارد C++ شاید اولین انتخابتان برای نوشتن برنامه‌های هوش مصنوعی نباشد، اما به هر حال این زبان برای افرادی که در محیط نهفته کار می‌کنند و توانایی پرداخت هزینه‌های بالا برای ماشین مجازی جاوا را ندارند بسیار مناسب است.

C++ به دلیل عملکرد و کارایی خوبی که در اپلیکیشنهای resource-intensive، بازیهای هوش مصنوعی و حرکت رباتها و اجرای سریع پروژه‌ها دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.همچنین از زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس در بخشهای مختلف سئو به خصوص در گوگل کروم استفاده می شود.

از مزایای C++ می توان قابلیت هایی همچون:

  • اجرای سریع کد ها
  • سطح کنترل و بازدهی خوب
  • فراهم کردن بستر مناسب جهت برای یادگیری ماشین
  • زبان برنامه نویسی همه منظوره، شی گرا را می توان نام برد.

در کنار مزایای که این زبان برنامه نویسی دارد دارای معایبی همچون: سینتکس پیچیده، کتابخانه اساندارد کوچک، زمانبر بودن برنامه نویسی با آن می باشد، همچنین قابلیت زباله روبی فایل ها را ندارد، به دلایل ذکر شده احتمال ماندن و طاقت آوردن در این زبان برنامه نویسی برای کاربران کم می باشد.

با توجه به معایب و مزایی که این برنامه دارد و زمان بربودن آن باز هم تمام برنامه ها و نرم افزارهایی که به صورت روزمره با آن ها سر و کار داریم ردپایی از زبان برنامه نویسی C++ را در خود دارند. سیستم عامل ویندوز، مرورگر گوگل کروم، اپرا، فایرفاکس، نرم افزار اسکایپ، سیتم عامل مک و … با این زبان ایجاد شده اند.

به طور خلاصه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس تبدیل به بخش حیاتی از ابزارهای هوش مصنوعی شده است چرا که می تواند اپلیکیشن های هوش مصنوعی را در تمامی دستگاه ها از دستگاه های کوچک تعبیه شده گرفته تا بزرگترین دستگاه های دیجیتال اجرا کند. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که تنها دقت بالا نمی تواند در هوش مصنوعی کافی باشد بلکه شما باید سریع و خوب باشید.

از زبان برنامه نویسی سی‌پلاس‌پلاس (C++) در مواردی همچون: صنعت خودروسازی، صنعت فضایی، سیستم های معماری، سیستم های بانکی، تجهیزات مدرن در انواع صنابع، سخت افزار های رباتیک در انواع صنایع.

سیستم های کامپیوتری، کنسول های بازی، سیستم های خانگی، سیستم های رباتیک، هوش مصنوعی، تجهیزات مجهز به انواع حسگر ها، هوش مصنوعی در علم پزشکی، صنعت بازی سازی، نرم افزار های مهندسی، سیستم عامل ها و …. استفاده می شود.

در این مقاله قصد داریم تا درباره C++ و هوش مصنوعی صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۹
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۷
۰
۲ دی ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹