چند زبانه کردن اپلیکیشن - در برنامه نویسی اندروید

یک برنامه اندرویدی می تواند در بسیاری از دستگاه ها در مناطق مختلف اجرا شود. به منظور برقراری ارتباط بیشتر برنامه شما با تمامی کاربران با زبان های مختلف، برنامه شما باید متن، اعداد، فایل‌ها و غیره را به روش‌هایی متناسب با محلی که برنامه شما در آن استفاده خواهد شد، مدیریت کند. به این روش تبدیل رشته به زبان های مختلف را محلی سازی می گویند. درباره چند زبانه کردن یک اپلیکیشن اندرویدی در این آموزش صحبت میکنیم.

این آموزش توضیح خواهد داد که چگونه می توانید برنامه خود را با توجه به مناطق مختلف و غیره, بومی سازی کنید. به همین ترتیبی که ما پیش میرویم میتوان موارد دیگر را نیز بومی سازی کرد.

چند زبانه کردن اپلیکیشن

برای ایجاد یک فایل string.xml مستقل برای هر زبان, مراحل زیر را باید دنبال کنید :

  1. به پوشه res بروید. این پوشه تمامی منابع یک پروژه را در خود جای میدهد. هر گاه نیاز داشته باشیم که تصویر یا فایل گرافیکی یا رشته ای را درون اپ استفاده کنیم می توانیم از فایل هایی که درون این پوشه قرار داده ایم استفاده میکنیم.
  2. در داخل پوشه res میتوانید پوشه ای به نام values را ببینید. این پوشه مورد نظر ما هستش البته نه خود پوشه, بلکه اسم آن. برای هر زبانی که نیاز داریم باید یک پوشه ایجاد کنید ابتدا آن را باید values قرار بدهیم و بعد از آن شناسه هر زبان را بعد آن اضافه میکنیم. مثلا برای زبان فارسی ایران میشه (values-fa), یا انگلیسی میشه (values-en). برای این که بخواهیم متن ها را سفارشی کنید تنها کافیست فایل string.xml را از پوشه values که فایل پیشفرض میباشد به این پوشه ها کپی کنیم. به یاد داشته باشید در صورتی که زبانی در تلفن انتخاب شده باشد که آن زبان در اپ تهویه نشده باشد پوشه پیشفرض values را برای منابع انتخاب میکند.

    محلی سازی اپلیکیشن

ساخت پوشه برای زبان های مختلف

برای ساخت پوشه برای زبان های مختلف کافیست مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. بر روی پوشه res کلیک راست کنید.
  2. منوی new را باز کنید.
  3. آیتم Android Resource File را انتخاب کنید.
  4. در این دیالوگ, از بخش Available qualifiers گزینه local را انتخاب کنید.
  5. روی دکمه << کلیک کنید.
  6. از بخش languages می توانید زبان مد نظر خود را پیدا کنید.
  7. از بخش specific region only نیز می توانید کشور مورد نظر را انتخاب کنید.
  8. سرآخر بر روی ok کلیک کنید تا folder زبان مد نظر شما ایجاد شود.

محلی زبان در اپ های اندرویدی

بعد از این کار میتوانید داخل هر پوشه فایل string.xml که متن های زبان مد نظر شما درون آن قرار دارد را قرار بدهید. اپ را اجرا کنید و هر بار تلفن خود را به یکی از آن زبان های که انتخاب کرده اید تغییر بدهید و نتیجه را در هر زبان بررسی کنید. با این روش چند زبانه کردن اپلیکیشن به راحتی انجام میشود.

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۵۱
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۳۸
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۵۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۵۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹