پیاده سازی ImageSlider در برنامه نویسی اندروید

اندروید با ارتقای و بهینه سازی های هر روزه, امکانات بیشتری را برای توسعه دهندگان خود ایجاد میکند. توسعه دهندگان میتوانند با تلفیق ابزارهای پایه ای موجود در اندروید, ابزارهای بزرگتری با قابلیت های بیشتری را ایجاد کنند. در این آموزش ما قصد داریم تا با تلفیق چند نمونه از این ابزارهای اولیه یک ImageSlider حرفه ای در اندروید ایجاد کنیم.

در اکثر اپلیکیشن های مختلف موجود در سطح اینترنت که در زمینه های مختلف فعالیت میکنند, نیاز میشود تا بخشی را به اسلایدر اختصاص بدهند تا بتوانند تبلیغات یا یکسری محصولات خود را به صورت برجسته تر در معرض دید کاربرانشان قرار بدهند. این اسلایدر ها گاها لیستی از تصاویر یا ویوهای سفارشی را به کاربر نمایش میدهد که علاوه بر زیبای امکان استفاده بیشتر از یک فضا را در اپلیکیشن ایجاد میکند. هر یک از اسلایدرها بر اساس اکشنی که برای آن تعریف میشود, می تواند کاری را انجام بدهد.

کتابخانه های ImageSlider

بر اساس نیازهای موجود در هر پروژه ای, توسعه دهنده را مجبور به رفع آن میکند. در بیشتر پروژه ها احتیاج خواهد بود که در بخش های مختلفی از اسلایدر ها استفاده بکنیم. این نکته را هم باید ذکر کنم که اسلایدرها تنها برای نمایش تصاویر استفاده نمیشود, براساس شرایط میتواند استفاده های خاصی داشته باشد.

در سطح اینترنت کتابخانه های زیادی وجود دارند که میتوانند قابلیت داشتن یک ImageSlider را به پروژه اندرویدی ما اضافه کنند.این قابلیت ها بر اساس ساختار کدنویسی شده کتابخانه مربوطه, میتواند شرایط پیاده سازی را سخت یا آسان کند و گاها ممکن است با دیگر کتابخانه های موجود در پروژه تداخل داشته باشند. برای مثال ممکن است با نسخه بیلد اندروید پروژ] سازگار نباشند و پروژه با خطای Android Manifest Merge مواجه شود, یا کلا نشود با استفاده از این کتابخانه ها خواسته های موجود را پیاده سازی کنیم. البته نباید این نکته را هم از قلم بندازیم که استفاده بیش از حد از کتابخانه ها باعث افزایش حجم فایل نهایی پروژه میشود.

چرا یک اسلایدر سفارشی پیاده سازی کنیم؟

با پیاده سازی ImageSlider دلخواه خودمان در اندروید, میتوانیم تمامی امکانات مد نظر خود را به بهترین شکل ممکن و گرافیک دلخواه طراحی کنیم, از صحت کد ها مطمعن خواهیم بود و تا جای ممکن وابستگی های پروژه خود را به دیگر کتابخانه ها کاهش میدهیم. این کاهش وابستگی ها پروژه را در اصل بهینه بودن نگهداری میکند و نگرانی برای از منسوخ شدن کتابخانه ها یا نبود امکانات کافی وجود نخواهد داشت.

با طراحی یک اسلایدر سفارشی میتوانیم هر نوع قابلیتی را که نیاز داریم به آن اضافه کنیم و از آن در بخش های مختلف پروژه استفاده کنیم.سرآخر براحتی میتوان سورس اسلایدر موجود را در دیگر پروژه های خود استفاده کنیم. البته میتوانید با انتقال آن به مخزن های موجود, آن را با نام خود منتشر کنید و آن را در دسترس همگان قرار دهید.

چرا این آموزش؟

در این آموزش ما روند کامل طراحی یک اسلایدر حرفه را توضیح داده ایم و تمامی جنبه ها و نیاز های ممکنه برای هر اسلایدر را پوشش داده ایم. از نوعی از ساختار کدنویسی استفاده کرده ایم که میتواند به شما کمک کند تا اسلایدر نهایی ساخته شده را به هر جایی که نیاز دارید انتقال دهید. در این آموزش تمامی مباحث در سطح پیشرفته است. بعد از پایان این آموزش قادر خواهید هر نوع اسلایدری با هر نوع حالتی را در اندروید پیاده سازی کنید.

ویژگی های این آموزش

  • استفاده از ساختار بهینه برای طراحی
  • استفاده از Modelها (کپسوله سازی اطلاعات)
  • ساخت تایمر تعویض اسلایدر
  • انیمیشن های جابجایی تصاویر
  • پیاده سازی اکشن های مورد نیاز
  • ساخت Interface اکشن کلیک
  • ویوهای سفارشی برای هر آیتم اسلایدر
قیمت آموزش
۱۰,۰۰۰ تومان
نوع دسترسی
نقدی

این مقاله در حال حاضر تنها به روش نقدی در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۱
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۱
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۰
۰
۲ دی ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۸۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹