نحوه رفع خطای سرور داخلی 500 تم فروشگاه ووکامرس

یک خطای سرور داخلی ممکن است با هر وب سایتی که روی سرور وب اجرا می شود رخ دهد. این بدان معنی است که فقط مختص سایت های وردپرسی نیست. با این حال، به دلیل ماهیت عمومی آن، این خطا چیزی به توسعه دهنده نمی گوید.

رفع این خطا بسیار سخت است زیرا نمی دانید مشکل از کجاست. خطای سرور داخلی 500 اغلب به دلیل عملکردهای پلاگین یا تم ایجاد می شود. علاوه بر این، ممکن است به دلیل خرابی فایل htaccess و محدودیت حافظه PHP باشد.

تم فروشگاه ووکامرس خطای 500 سرور ایجاد می کند

علاوه بر این، زمانی که می‌خواهید به بخش مدیریت دسترسی پیدا کنید، در حالی که بقیه سایت به خوبی کار می‌کنند، این خطا می‌تواند ظاهر شود.

همانطور که گفته شد، در این پست قصد دارم نحوه عیب یابی خطای سرور داخلی در فروشگاه ووکامرس خود را به اشتراک بگذارم.

بررسی اینکه آیا فایل .htaccess خراب است یا خیر

هنگام عیب یابی خطای سرور داخلی، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا فایل htaccess. خراب است.

برای انجام این کار، باید نام فایل .htaccess اصلی خود را به چیزی مانند htaccess_old تغییر دهید. برای اینکه بتوانید نام این فایل را تغییر دهید، باید با استفاده از برنامه FTP یا File Manager در داشبورد cPanel حساب میزبانی خود وارد سایت خود شوید.

فایل .htaccess در همان دایرکتوری قرار می گیرد که پوشه هایی مانند wp-content، wp-admin و wp-includes را می بینید.

پس از تغییر نام فایل htaccess، سعی کنید از سایت خود بازدید کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل حل شده است یا خیر. اگر این کار را کرد، پس خطای سرور داخلی را برطرف کرده اید.

با این حال، باید مطمئن شوید که در قسمت مدیریت وردپرس به تنظیمات > صفحه پیوندهای ثابت رفته و بدون ایجاد تغییر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. این یک فایل htaccess جدید با قوانین بازنویسی مناسب برای شما ایجاد می کند تا اطمینان حاصل شود که صفحات پست شما خطاهای 404 را بر نمی گرداند.

اگر این راه حل برای شما کارساز نبود، پس باید به خواندن این مقاله ادامه دهید.

واحد حافظه PHP را افزایش دهید

اگر راه حل اول کار نکرد، می توانید بررسی کنید که آیا محدودیت حافظه PHP خود را تمام کرده اید یا خیر. این کار را می توان با ویرایش فایل wp-config.php انجام داد. این کد را در فایل wp-config.php درست قبل از اینکه خط می گوید: «همین است، ویرایش را متوقف کن» قرار دهید! وبلاگ نویسی مبارک.

define( ‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’ );

تغییرات خود را ذخیره کنید و فایل wp-config.php خود را دوباره به سرور خود آپلود کنید.

با این حال، باید توجه داشته باشید که اگر ارائه دهنده خدمات میزبانی وب شما به وردپرس اجازه افزایش محدودیت حافظه PHP را ندهد، این راه حل برای شما کار نخواهد کرد.

از طرف دیگر، باید محدودیت حافظه را با دنبال کردن مراحل زیر افزایش دهید:

  • ابتدا یک فایل متنی خالی به نام php.ini ایجاد کنید.
  • پس از آن، این کد را در آنجا قرار دهید: memory=64MB
  • فایل را ذخیره کنید
  • آن را با استفاده از FTP در پوشه /wp-admin/ خود آپلود کنید

این راه حل خطای سرور داخلی سمت ادمین را برطرف می کند.

با این حال، اگر این راه حل برای شما کار می کند، به این معنی است که شما فقط به طور موقت مشکل را برطرف کرده اید. این بدان معنی است که شما هنوز باید علتی را پیدا کنید که محدودیت حافظه شما را خسته می کند.

این می تواند ناشی از یک پلاگین کدگذاری ضعیف یا حتی یک تابع تم باشد. علاوه بر این، می‌توانید از شرکت میزبانی وب وردپرس خود بخواهید که به گزارش‌های سرور نگاه کند تا به شما در یافتن تشخیص دقیق کمک کند.

غیرفعال کردن پلاگین ها

اگر راه حل هایی که من به اشتراک گذاشته ام کار نکردند، این خطا به احتمال زیاد توسط یک افزونه خاص ایجاد شده است. علاوه بر این، ممکن است به دلیل ترکیبی از پلاگین هایی باشد که با یکدیگر خوب بازی نمی کنند.

با این حال، هیچ راه آسانی وجود ندارد. تنها راه حل غیرفعال کردن تمام افزونه های سایت ووکامرس است.

برای انجام این کار، با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل در سی پنل به وب سایت خود متصل شوید. پس از اتصال، باید به پوشه /wp-content/ بروید.

در داخل این پوشه، پوشه ای به نام plugins را مشاهده خواهید کرد. روی پوشه افزونه ها کلیک راست کرده و Rename را انتخاب کنید. نام آن را به چیزی مانند “plugins.deactivate” تغییر دهید.

پس از انجام این کار، تمام افزونه ها غیرفعال می شوند.

آنها غیرفعال می شوند زیرا وردپرس به دنبال پوشه ای به نام افزونه برای بارگیری فایل های افزونه می گردد. اگر این پوشه را پیدا نکرد، به طور خودکار افزونه های فعال در پایگاه داده را غیرفعال می کند.

اگر از صفحه پلاگین ها در قسمت مدیریت وردپرس بازدید کنید، این را خواهید دید:

پس از انجام این کار، باید هر بار یک افزونه را مجدداً فعال کنید تا زمانی که پلاگینی را که باعث ایجاد مشکل شده است را پیدا کنید.

بارگذاری مجدد فایل های اصلی

اگر غیرفعال کردن افزونه ها کار نکرد، ارزش آن را دارد که پوشه wp-admin و wp-includes را از یک نصب جدید وردپرس دوباره آپلود کنید. شایان ذکر است که با این کار هیچ یک از اطلاعات شما حذف نمی شود، اما در صورت خراب شدن فایل ممکن است مشکل را حل کند.

پس از نصب فایل فشرده وردپرس، با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به وب سایت وردپرس خود متصل شوید. پس از اتصال، به پوشه ریشه سایت خود بروید. این پوشه ای است که شامل پوشه های wp-admin، wp-includes و wp-content است.

پوشه‌های wp-includes و wp-admin را انتخاب کنید و سپس کلیک راست کرده و «آپلود» را انتخاب کنید.

این عمل به شما امکان می دهد آن پوشه ها را به سرور خود منتقل کنید. این به شما امکان می دهد فایل های قدیمی وردپرس خود را با نسخه های جدیدتر جایگزین کنید.

نتیجه

در این پست روش های مختلفی را به اشتراک گذاشته ام که می توانید از آنها برای حذف خطای سرور داخلی در فروشگاه ووکامرس خود استفاده کنید. روش اول شامل بررسی اینکه آیا .htaccess خراب است یا خیر. اگر این راه حل جواب نداد، سعی کنید محدودیت حافظه PHP را افزایش دهید. در غیر این صورت، همانطور که به شما نشان دادم، می توانید تمام افزونه ها را غیرفعال کنید. اگر این کار نکرد، سعی کنید فایل های اصلی را دوباره آپلود کنید.

اگر همه روش ها شکست خوردند، وقت آن است که کمک بیشتری دریافت کنید. لطفاً با تیم پشتیبانی میزبانی وب خود تماس بگیرید، آنها می توانند گزارش های سرور را بررسی کنند. آنها می توانند علت اصلی خطا را پیدا کنند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه رفع خطای سرور داخلی 500 تم فروشگاه ووکامرس صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۲
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۰
۰
۲ دی ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۸۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۶۱
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹