نحوه انتخاب یک کلمه ی کلیدی مناسب در SEO

در این مقاله میخواهیم راجب نحوه انتخاب یک کلمه ی کلیدی مناسب صحبت بکنیم پس باما همراه باشید, حالا که یک لیستی از کلمات کلیدی داریم کدام یک از این کلمات برای ما مناسب تر خواهد بود و باید کدام یک را انتخاب کنیم. برای SEO سایت خودمان روی کدام کلمات فعالیت کنیم؟ متاسفانه هیچ ابزاری وجود ندارد که بهترین کلمه کلیدی را به ما نشان بدهد. ولی در عوض یک سری روش ها وجود دارند که بتوانیم به یک کلمه مناسب برسیم.

اولین روش استفاده از سرچ والیوم می باشد, با استفاده از ابزار های که برای کیورد ریسرچ استفاده میکنیم, میتوانیم گزینه سرچ والیوم هر کدام از کلمات کلیدی را هم ببینیم و باهم مقایسه بکنیم, که حجم جستجوی این کلمه ای که می بینیم چگونه است یا ماهیانه چند نفر آنرا سرچ میکنند یا چقدر میتواند محبوب باشد. این میتواند مورد مناسبی باشد البته حوزه کار باهم متفاوت است یعنی آن صنعتی که شما دارید داخلش فعالیت میکنید, شاید با یک صنعت دیگر متفاوت باشد و حجم جستجوی کم شاید تو تعداد خیلی زیاد کلمات شما دیده شوند و شاید زیاد کاربرد نداشته باشند در این مرحله, ولی هرچقدر جلوتر برویم این کلمات هم محبوب میشوند, مثلا کلمه ای که من یادم هست مارچوبه بود این کلمه به واسطه یک فیلم سینما خانگی که داخلش مطرح شد و جستجو این کلمه خیلی بالا رفت, پس نمیشود پیش بینی کرد چه کلمات کلیدی الان رقابتی نیستند و در آینده هم نخواهند بود. میتوانیم پیش بینی داشته باشیم. به روشش در همین مقاله اشاره خواهیم کرد که میتواند کمک بکند.

روش بعدی پیش بینی و تخمین CTR می باشد, CTR میانگین نمایش, کلیک لینک های می باشد که داخل گوگل قرار میگیرد به نسبت نمایشی که دارند چقدر کلیک میشود, ما با یک پیش بینی میتوانیم متوجه بشویم که اون کلمه کلیدی ما چه CTR میتواند دریافت بکند, یک سری ابزار ها هم وجود دارد که متاسفانه بعضی از این ابزار ها روی کلمات فارسی پشتیبانی ندارند و آمار درستی بما نمیدهند ولی تا حدودی میتوانیم متوجه شویم که آیا سرمایه گذاری بکنیم روی این کلمه کلیدی یا نه.

احتمال دارد کلمه کلیدی مد نطر ما, تبلیغات گوگل زیادی رفته باشد و قبل اینکه سرچ های ارگانیک شروع شوند دو ,سه مورد لینک گوگل ads نمایش داده شوند که این منجر خواهد شد که لینک های ما کمتر دیده شوند, بخصوص حین نمایش موبایل که خیلی صفحه محدود تر است و شاید کاربر ها لینک یک یا دوم را استفاده بکنند و به لینک های پایین نرسند. ولی این توجیح خوبی نیست که اگر CTRمان کم باشد پس ما روی SEO آن کلمه کلیدی کار نکنیم, چون شاید حجم زیادی از افراد اون کلمه کلیدی سرچ بکنند.

در این بخش میخواهم دوباره یک نقله قولی از برایان دین موسس سایت بکلینکو داشته باشم, ایشون میگویند که در شروع سایت بکلینکو روی کلمات کلیدی لانگ تیل کار کردند تقریبا میگویند که صددرصد روی این کلمات کار کردند و در شروع بک لینک نداشتند و سایتشون قدرتمند نبود و ترجیح دادند که رو این کلمات کم رقابت تر کار بکنند ولی جلوتر که آمدند حدود ۲۰هزار بک لینک توانستند به دست بیاورند و حالا موقعی بود که میتوانستپد روی کلمات خیلی رقابتی و حتی تک کلمه ای هم کار بکنند, چون انقدر کیفیت سایتشان بالا رفت و معتبر شد که خیلی راحت میتوانند روی آن کلمات هم رتبه های خوب بگیرند. پس این برای دوستانی که تازه سایتی طراحی میکنند و میخواهند روی سایتشان کار بکنند از عبارت های طولانی تر سروع بکنند و وقتی که سایتشان قدرتمند شد و تعداد زیادی بک لینک توانست جذب بکنند آن موقع می توانند وارد کلمات رقابتی تر بشوند.

روش بعدی CPC می باشد, CPC روشی است که مربوط به گوگل ads هست, تبلیغات گوگل بر اساس کلمات کلیدی بسته میشود یک سری کلمات کلیدی توی کمپین تبلیغاتی قرار میگیرند و به گوگل میگوییم برای این کلمات میخواهیم تبلیغ ما نمایش داده بشود کاربرانی که این کلمه را سرچ کردند ما را ببینند و وارد این صفحه بشوند وقتی که کلیک کردند, حالا ما از این طریق توی کیورد پلنر که توی داشبورد خود گوگل ads هست میتوانیم کلمات کلیدی مناسب را از این روش انتخاب بکنیم, چرا؟ چون این کلمات کلیدی که ما آنجا داریم آنالیز میکنیم هر کدام شان دارای یک قیمت ابتدایی میتوانند باشند و اگر قیمت داشته باشد پس جزوه کلماتی هستند که افراد دارند بر روی آنها تبلیغ میکنند, پس جزوه کلمات محبوب میتوانند شناخته شوند. این هم یک روشی هست برای پیدا کردند و انتخاب کلمات کلیدی مناسبی که در SEO میتوانیم از آن استفاده کنیم.

روش بعدی گوگل ترندس می باشد, گوگل ترندس با آدرس اینترنتی trends.google.com که میتوانیم کلمات خودمان را آنجا آنالیز کنیم, یعنی کلمات خود را وارد می کنیم و می گویم در یک سال اخیر چه اتفاقی برای این عبارت افتاده است, در کدام ماه ها, یا روزها بیشتر سرچ را داشته است حالا در این مداری که نشان میدهد یک پیش بینی هم میکند که در یک ماه آینده یا یک سال یا یک روز آینده چه اتفاقی برای این عبارت خواهد افتاد, آیا این عبارت نتیجه صعودی خواهد داشت یا نزولی, این پیش بینی بر اساس رفتار کاربران و اتفاقاتی که در دوره و بازه زمانی های گذشته و مشابه اتفاق افتاده  است میتواند گمانه زنی شود.

از این طریق ما میتوانیم آن کلمه کلیدی مناسب را استخراج بکنیم و روی آن کار کنیم.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه انتخاب یک کلمه ی کلیدی مناسب در سئو صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

حبیب تیموری
مدرس دوره

حبیب تیموری

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۰۶
۰
۲ دی ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۵۹۱
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۳۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۴۶
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹