نحوه اضافه کردن نقشه سایت فروشگاه ووکامرس

اگر می‌خواهید سئوی سایت خود را تقویت کنید، احتمالاً در مورد نقشه‌های سایت XML شنیده‌اید. با این حال، چگونه می توانید یک نقشه سایت برای فروشگاه ووکامرس خود ایجاد کنید؟

گوگل نقشه سایت را به عنوان فایلی تعریف می کند که در آن می توانید صفحات وب سایت خود را فهرست کنید تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد سازماندهی محتوای سایت خود بگویید. به عبارت دیگر، نقشه سایت به خزنده های موتورهای جستجو در مورد ساختار سایت شما اطلاع می دهد.

نقشه سایت فروشگاه ووکامرس

هر زمان که فروشگاه ووکامرس خود را به روز می کنید، چه یک پست وبلاگ جدید، یک صفحه جدید یا یک محصول جدید ووکامرس، نقشه سایت شما نیز به روز می شود. سپس با خزنده های وب ارتباط برقرار می کند تا به موتورهای جستجو بگوید که چیز جدیدی در وب سایت شما وجود دارد.

حتی اگر از نقشه سایت استفاده نکنید، محتوای وب سایت شما در نهایت توسط خزنده های موتورهای جستجو خزیده می شود. با این حال، اگر ساختار وب سایت شما به خوبی سازماندهی نشده باشد، ممکن است برخی از صفحات ایندکس نشوند. داشتن نقشه سایت یک مزیت اضافی دارد، زیرا خزیدن وب سایت شما را آسان تر و زودتر می کند.

نحوه ایجاد نقشه سایت با استفاده از Yoast SEO

Yoast SEO یک افزونه همه در یک برای تمام نیازهای SEO شما است. این افزونه به دلیل ویژگی های منحصر به فردش محبوبیت زیادی کسب کرده است. می توانید از آن برای ایجاد نقشه سایت برای فروشگاه ووکامرس خود استفاده کنید. اگر از سئو وردپرس استفاده نمی کنید، توصیه می کنم از Yoast SEO استفاده کنید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  • وارد سایت وردپرس خود شوید و به عنوان کاربر مدیریت به داشبورد دسترسی پیدا کنید.
  • از منوی داشبورد، روی SEO > General کلیک کنید.
  • روی تب Features کلیک کنید. نقشه سایت XML را مانند تصویر زیر فعال کنید:

  • هنگامی که آن را فعال کردید، روی پیوند “مشاهده نقشه سایت XML” کلیک کنید و نقشه سایت خود را مشاهده خواهید کرد:

بعد از اینکه نقشه سایت را فعال کردید، مرحله بعدی این است که نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید.

ارسال نقشه سایت خود به موتورهای جستجو

پس از فعال کردن نقشه سایت در فروشگاه ووکامرس خود، باید آن را با استفاده از Webmaster Tools به موتورهای جستجو ارسال کنید.

برای ارسال آن به Google Webmaster Tools، وارد حساب کاربری خود شوید و روی وب سایتی که می خواهید نقشه سایت اضافه کنید کلیک کنید. در نوار کناری سمت چپ، گزینه ای برای اضافه کردن نقشه سایت خود مشاهده خواهید کرد.

همچنین می توانید با ورود به حساب کاربری خود و کلیک بر روی نقشه سایت، آن را به ابزار وب مستر بینگ ارسال کنید.

بسته بندی

در این پست مشاهده کرده اید که چگونه می توانید نقشه سایت XML را با استفاده از افزونه Yoast SEO اضافه کنید. اگر از این افزونه برای سئوی سایت خود استفاده می کنید، پس دلیلی برای دریافت افزونه دیگری برای دریافت نقشه سایت وجود ندارد. این به این دلیل است که شما نفخ اضافی به سایت خود اضافه خواهید کرد. داشتن نقشه سایت خزیدن وب سایت شما را آسان تر و زودتر می کند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نحوه اضافه کردن نقشه سایت فروشگاه ووکامرس صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۶۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۵
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۷
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۵
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹