تغییرات موقعیت مکانی در اندروید 11

برای حفظ حریم خصوصی کاربر و افزایش ضریب امنیت در نسخه 11 از اندروید, ویژگی دسترسی یکبار به موقعیت مکانی اضافه شده است و باعث ایجاد تغییراتی در درخواست مجوز دسترسی به لوکیشن کاربر در پس زمینه شده است. این بروزرسانی ها برای اپلیکیشن های که اندروید 11 یا بالاتر را هدف قرار بدهند اعمال خواهد شد.

 

دسترسی یکباره

از این به بعد در اندروید 11 هنگامی که درخواست مجوز لوکیشن از طرف اپلیکیشن شما ارسال شود, گزینه ای تحت عنوان فقط برای یکبار (Only this time) در آن نمایان میشود, مانند شکلی که در ادامه مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این گزینه کنترل بیشتری به کاربر داده میشود تا بتواند برنامه هایی که از لوکیشن آن استفاده میکند را مدیریت کند.

 

دسترسی به لوکیشن در پس زمینه

در اندروید 11 نحوه گرفتن دسترسی به لوکیشن در پس زمینه تغییر پیدا کرده است. در این مقاله هر بخش را توضیح خواهیم داد. اگر یک ویژگی در برنامه شما از پس زمینه به مکان دسترسی پیدا می کند, تایید کنید که چنین دسترسی لازم است. چون در صورت عدم اطمینان از داشتن دسترسی برنامه شما با خطا مواجه خواهد شد.

 

درخواست دسترسی به لوکیشن در پس زمینه

همانطور که در راهنمای نحوه درخواست دسترسی به مکان در زمان اجرا توضیح داده شده است, شما باید مجوز درخواست مکان اضافه کنید. اگر اندروید 11 یا بالاتر را هدف قرار داده باشید سیستم بهترین را اعمال میکند. اگر شما همزمان مجوز پس زمینه دسترسی به لوکیشن کاربر و پیش زمینه دسترسی به لوکیشن کاربر را درخواست کنید, سیستم درخواست دسترسی شما را نادیده میگرید و مجوزی به شما داده نمیشود.
تغییرات دیالوگ مجوز
Change Name: BACKGROUND_RATIONALE_CHANGE_ID

Change ID: 147316723
هنگامی که سازگاری برنامه خود را با اندروید 11 آزمایش می کنید، می توانید با استفاده از دستورات ADB زیر این تغییر را روشن یا خاموش کنید:
adb shell am compat enable (147316723|BACKGROUND_RATIONALE_CHANGE_ID) PACKAGE_NAME
adb shell am compat disable (147316723|BACKGROUND_RATIONALE_CHANGE_ID) PACKAGE_NAME

 

وقتی یک ویژگی در برنامه شما، موقعیت مکانی را در دستگاهی که دارای اندروید 11 یا بالاتر است درخواست می کند، دیالوگ درخواست مجوز سیستم شامل دکمه ای برای دسترسی دادن به موقعیت مکانی نمی باشد. برای فعال کردن و دسترسی داشتن به مکان در پس زمینه، کاربران باید گزینه ی همیشه مجاز باشد (Allow all the time) را برای اجازه دادن به اپلیکیشن برای دسترسی به مکان در برنامه شما در صفحه تنظیمات تنظیم کنند. در مقاله ای دیگر در این باره طور عملی صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه تغییراتی که در بخش موقعیت مکانی در اندروید 11 ایجاد شده است صحبت کنیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۴۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۳۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۴۶
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۰۶
۰
۲ دی ۱۳۹۹