تغییرات امنیتی در اندروید 11

اندروید هر روزه در حال ارتقای سیستم خود می باشد و نسخه های جدید آن که طراحی می شوند بر اساس نسخه های قدیم آن ارتقا داده میشود, که همگی به دنبال مردم محور شدن و افزایش امنیت برای کاربران می باشد. نسخه 11 اندروید نیز بر همین اساس ساخته شده است, که با افزودن ویژگی ها و بروزرسانی های جدید برای افزایش حفظ امنیت, شفافیت و کنترل های کاربران معرفی شده است که تمامی توسعه دهندگان را مجبور به رعایت این قوانین میکند پس مجبور میشوند ویژگی های حریم خصوصی را مرور کنند و برنامه های خود را بر اساس آن ویژگی ها طراحی و آزمایش کنند که باعث میشود در تمامی اپلیکیشن ها نکات امنیتی, خواسته یا ناخواسته رعایت شود. تاثیرات ویژگی های جدید حریم خصوصی این نسخه از اندروید بر اساس عملکرد اصلی هر برنامه, هدف قرار دادن و عوامل دیگر متفاوت می باشد.

برای بررسی تغییرات مهم نسخه اندروید 11 ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 

تغییرات برتر حریم خصوصی

در جدول زیر تغییرات اساسی در حریم خصوصی به صورت خلاصه آورده شده است, و در پست های بعدی به بررسی کامل تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

تغییر حریم خصوصی برنامه ها تحت تأثیر Mitigation strategy
اجرای محدود ذخیره سازی برنامه هایی که آندروید 11 یا بالاتر را هدف قرار می دهند ، همیشه تحت رفتارهای محدود ذخیره سازی هستند برنامه هایی که اندروید 11 یا 10 را مورد هدف قرار داده اند و requestLegacyExternalStorage را true قرار نداده باشند تحت تاثیر این محدودیت قرار میگیرند. برای کار کردن اپلیکیشن های شما با این محدودیت باید آن ها را بروز کنید.
مجوز های یک بار مصرف کاربران می توانند با استفاده از مجوزهای یکبار مصرف موقتاً به مکان ، میکروفون و دوربین دسترسی دهند برنامه های که اندروید 11 یا بالاتر را هدف قرار داده اند و در آن مجوزهای مکان ، میکروفون یا دوربین را درخواست می کنند. قبل از درخواست این مجوز ها ابتدا باید مطمعن شوید که در androidmanifest.xml مجوزها را درخواست کرده اید.
بازنشانی خودکار مجوزها در اندروید 11 یا بالا تر اگر کاربر بیش از چند ماه با اپلیکیشن ارتباط برقرار نکرده باشد, اندروید به صورت اتوماتیک مجوز های حساس را بازنشانی می کند. برنامه های که اندروید 11 یا بیشتر را هدف قرار داده اند و بیشتر فعالیت خود را در پس زمینه انجام میدهند. از کاربر بخواهید مانع از تنظیم مجدد سیستم مجوزهای برنامه شما شود.
دسترسی به موقعیت مکانی در پس زمینه اندروید 11 نحوه اعطای مجوز مکان پس زمینه به برنامه ها را تغییر می دهد. برنامه های که اندروید 11 یا بیشتر را هدف قرار داده اند و به این مجوز نیاز دارد. درخواست مجوز پیش زمینه و پس زمینه به صورت تدریجی و در بخش های مختلف از کاربر تا بتواند به راحتی به آن اعتماد کند و در صورت نیاز مزایای مجوز دادن را برای کاربر توضیح بدهید.
دیده شدن پکیج اندروید 11 نحوه درخواست و تعامل برنامه ها با سایر برنامه های نصب شده در همان دستگاه را تغییر می دهد. برنامه های که اندروید 11 یا بیشتر را هدف قرار داده اند و نیاز دارند که با دیگر برنامه ها تعامل داشته باشند. عنصر < queries> را به مانیفست برنامه خود اضافه کنید
سرویس های پیش زمینه اندروید 11 نحوه دسترسی سرویس های پیش زمینه را به مکان ، دوربین و میکروفون تغییر می دهد. برنامه های که اندروید 11 یا بیشتر را هدف قرار داده اند و در سرویس پیش زمینه به مجوز های دوربین, موقعیت مکانی و میکروفن دسترسی دارند. انواع سرویس های پیش زمینه دوربین و میکروفن را که به ترتیب به این مجوز ها نیاز دارند اعلام کنید. به هر حال توجه داشته باشید که سرویس های پیش زمینه که در حالی که برنامه در پس زمینه است شروع می شوند ، معمولاً نمی توانند به مکان ، دوربین یا میکروفون دسترسی داشته باشند.

بررسی مختصر در رابطه با تغییرات امنیتی جدید که در نسخه 11 اندروید ارائه شده است و تمامی توسعه دهندگان را مجبور به مرور این تغییرات می کند.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۲۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۶
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹