تحقیق, یافتن و انتخاب کلمات کلیدی در SEO

در این مقاله قصد داریم تا به تحقیق, یافتن و انتخاب کلمات کلیدی در SEO بپردازیم و مطالب پایه این موضوعات رو توضیح بدیم.

در شروع باید به دو تا نکته اشاره بکنم:

نکته اول اینکه این سری مقالات به صورت اختصاصی از سایت سِون کلونر منتشر میشود و برای دنبال کردن ادامه مقالات حتما از همین سایت استفاده کنید.

نکته دوم در پایه درباره مواردی که راجب کیورد ریسرچ هستند میخواهیم صحبت کنیم. در این مقاله از مثال های واقعی که قابل لمس باشه و اینکه یه سری از مواردی که مربوط به زبان فارسی و کیورد های فارسی هستش استفاده کردیم. ولی مواردی که مربوط به زبان انگلیسی و کیورد های انگلیسی هستش هم با یک ویرایش که یه ذره عملی تر باشه ارائه میدیم.

در این مقاله با مبانی و مقدمه کیورد ریسرچ آشنا میشیم و از اهمیت این مورد در SEO صحبت میکنیم و همچنین به نقل قول از برایان دین موسس سایت بکتینکو خواهیم داشت که اشاره میکنه به رشد ترافیک سایت بکتینکو و اهمیت کیورد ریسرچ.

خب کیورد ریسرچ چیه ؟

کیورد ریسرچ : تحقیق درباره کلمات کلیدی, فرایندی که ما کلمات و عبارت های را میتوانیم کشف کنیم که کاربر ها داخل موتور های جستجو سرچ میکنند تا نیازشونو بر طرف بکنند. پس فراینده کشف این کلمات کلیدی یا این عبارت ها را کیورد ریسرچ می گویند.

حالا چرا برای (SEO) مهم هستش, چون اولین قدم برای SEO کیورد ریسرچ می باشد و اینکه اون بازار رو بشناسیم, بازار هدف مون بشناسیم, رفتار مخاطب ها رو بشناسیم که دقیقا برای برطرف کردند نیازشون چی عباراتی سرچ میکنند و ما چه پتانسیلی داریم تو اون بازار محصولات و خدمات, ما چه پتانسیلی داریم برای ارائه ی این خدمات و محصولات و بهتره دیده شدن.

این چرخه به این شکل می باشد که کاربر در موتور جستجوی گوگل یک کلمه یا عبارت را سرچ میکند که یک نیازی را برطرف بکند و دنبال یک محتوا و پاسخی مناسب باشد, حالا آن محتوای مناسب می تواند متن باشد, میتواند عکس, صوت یا ویدیو باشد یا یک محصول یا یک خدمات خاص باشد ,فرقی ندارند همه اینها نوعی محتوا هستند و ما داخل اون حوزه که داریم کار میکنیم, اون خدمات و محصولاتی رو داریم.

 

دیدن شدن بهتر در نتایج جستجو

حالا چیکار بکنیم که تو اون حوزه بهتر دیده بشیم. به همین دلیل برای شروع نیاز به کیورد ریسرچ داریم, در این مقاله اهمیت کیورد ریسرچ را به دو دسته تقسیم میکنیم:

  1. مهم بودن در SEO : در این دسته که اهمیت SEO هست مربوط به رتیه بندی سایت در نتایج هستش که کار های انجام بدهیم تا سایت مون رتبش بهتر بشه تو نتایج گوگل تو اون سرچ های که اتفاق میوفته ما چه جایگاهی پیدا کنیم. پس چیکار کنیم که رتبمون بهتر بشه جایگاه بهتری بگیریم و به واسطه این رتبه, ما میتونیم ترافیک بیشتری جذب بکنیم و مشتری زیادی رو جذب سایت خودمون بکنیم.
  2. دسته بندی کردن محتوا : و اما در دسته ی دوم میتونیم برای تبلیغات, تبلیغات در گوگل کمک بکنه بهمون و واسه تولید محتوا یعنی استراتژی بازاریابی محتوایی مون که ما روی چه تایتل های و چه موضوعاتی کار بکنیم. بیشتر اون افراد دنبال چه چیز های هستند و افرادی که مرتبط با محصولات و خدمات هستند دنبال چه کلمات کلیدی هستند, چه کلمات کلیدی رو سرچ میکنند و دنبال چی هستن و متناسب با اون رفتار, “محتوا” تولید بکنیم.

 

تبلیغات گوگل

کیورد ریسرچ کمک میکنه که ما بیتونیم یه سری کلمات مرتبط براش تبلیغ بدیم به این معنی که کلمات رو توی کمپین تبلیغاتیمون توی گوگل ad ست کنیم و بر اساس اون تبلیغ بگیریم. برایان دین یک جمله معروفی داره که میگه کیورد ریسرچ مثل یک مسیر یاب عمل میکنه واسه ی (SEO) سایت مون برای فعالیت SEO مون که میگه کجا بریم کجا نریم چیکار کنیم که سریعتر به هدف برسیم و این جمله به نظرم خیلی جمله جذابیه

حالا یک نقل قول از خود اقای برایان دین بکنم که راجب سایت بکتینکو صحبت کرده و اهمیت شو گفته: اشاره میکنه به رشد ترافیک ماهیانه ی سایت بکتینکو میگه که حدود ۳۰۰هزار بازدید کننده به صورت ماهیانه داره که حدود ۲۰۰هزار تاش یعنی ۶۶ درصدش از طریق سرچ گوگل به صورت ارگانیک وارد سایتش میشند و این ترافیک بسیار جذابی که تونسته با کارایی خوبی که انجام داده روی سایتش بهش برسه و البته اشاره میکنه که فعالیت های مختلفی انجام داده مثل محتوا نویسی, بک لینک سازی داخلی, SEO فنی, و یکی از مهمترین عوامل رشد ترافیک شو کیورد ریسرچ نام برده که یک مثالی هم واسمون زده که در ادامه بهش اشاره خواهیم کرد

برایان دین میگه که دنبال یک کلمه کم رقابت بودم, راهنمای SEO موبایل که البته اون موقع که دنبال این کلمه بوده قطعا جزوه کم رقابتی ها بوده ولی الان رقابتی وجود داره برای این کلمه کلیدی, میگه شروع کردم به تولید یک محتوا راجب (SEO موبایل), یک محتوای کامل که چیکار کنیم توی گوشی های همراه و تبلت و… بتونیم SEO و سایت مونو خوب کنیم و چه عواملی بر این قضیه موثر هستش و اینکه این محتوا رو منتشر میکنه و روی این محتوا SEO انجام میده یعنی سعی میکنه که بتونه رتبه های خوب رو تو این محتوا کسب میکنه.
که تو مدت زمان خیلی کوتاهی میتونه بک لینک رو بگیره, تو این کلمه کلیدی یعنی راهنمای SEO موبایل, خیلی ترافیک خوبی میتونه از این طریق جذب بکنه و اون رتبه یکی که توی گوگل داشته موجب کلیک و ترافیک بسیاربالای میشه و وارد سایتش میشند و از اون محتوا استفاده میکنند.

در این مقاله قصد داریم تا به تحقیق, یافتن و انتخاب کلمات کلیدی بپردازیم.


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

حبیب تیموری
مدرس دوره

حبیب تیموری

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دوره های پیشنهادی

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۹
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۴
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹