بهبود تمرکز صوتی در اندروید 12 (Audio focus improvements)

یک برنامه رسانه یا بازی که از focus صوتی استفاده می کند، پس ازاین که focus را  از دست دادن، نباید صدا را پخش کند. شروع با Android 12 ، چارچوب این رفتار را اعمال می کند. وقتی برنامه ای تمرکز صوتی را درخواست می کند در حالی که برنامه دیگری تمرکز دارد و در حال پخش است، این چارچوب برنامه در حال اجرا را وادار می کند که غیر ففعال شود. علاوه بر این، محو شدن یک تغییر نرم تر هنگام رفتن از یک برنامه به برنامه دیگر است.

این رفتار محو در صورت تحقق شرایط زیر اتفاق می افتد:

  • برنامه اول که در حال پخش است باید:
    • از USAGE_MEDIA یا AudioAttributes.USAGE_GAME استفاده کنید.
    • با صوتی AUDIOFOCUS_GAIN با موفقیت درخواست فوکوس صوتی کنید.
    • صدا را با نوع محتوای CONTENT_TYPE_SPEECH پخش نکنید.
  • برنامه دوم درخواست فوکوس صوتی را با AUDIOFOCUS_GAIN دارد

سیستم صوتی برنامه اول را محو می کند. در پایان محو شدن ، سیستم اولین برنامه از دست دادن تمرکز را مطلع می کند. تا زمانی که برنامه دوباره تمرکز صوتی را درخواست نکند ، پخش کننده های آن بی صدا می مانند.

رفتارهای تمرکز صوتی موجود(Existing audio focus behaviors)

همچنین باید از موارد دیگر که شامل تغییر در فوکوس صوتی است نیز آگاه باشید.

Ducking اتوماتیک

Automatic ducking (به طور موقت کاهش سطح صوتی یک برنامه به طوری که برنامه دیگری به وضوح قابل شنیدن است) در Android 8 معرفی شده است.

با استفاده از چارچوب اجرای Ducking توسعه دهنده نیازی به اجرای Ducking در برنامه خود ندارید.

Ducking زدن اتوماتیک نیز زمانی اتفاق می افتد که در برنامه اعلان صوتی تمرکز برنامه را به خود جلب می کند. شروع پخش اعلان با انتهای سطح شیب دار Ducking هماهنگ می شود.

Ducking زدن اتوماتیک در صورت تحقق شرایط زیر اتفاق می افتد:

  • برنامه اول که در حال پخش است باید:
  • هر نوع تمرکز صوتی را با موفقیت درخواست کنید
  • صدا را با نوع محتوای CONTENT_TYPE_SPEECH پخش نکنید
  • Builder.setWillPauseWhenDucked(true) تنظیم نشده است
  • برنامه دوم با [AUDIOFOCUS_LOSS_TRANSIENT_CAN_DUCK] تمرکز صوتی را درخواست می کند (/reference/android/media/AudioManager#AUDIOFOCUS_LOSS_TRANSIENT_CAN_DUCK

سیستم صوتی تمام پخش کننده های فعال برنامه اول را ducking می زند در حالی که برنامه دوم focus دارد. وقتی برنامه دوم focus را از دست می دهد، آن ها را خنثی می کند. اولین برنامه وقتی تمرکز خود را از دست می دهد مطلع نمی شود، بنابراین نیازی به انجام کاری نیست.

توجه داشته باشید که هنگام گوش دادن به محتوای گفتار، ducking خودکار انجام نمی شود، زیرا ممکن است کاربر برخی از برنامه ها را از دست بدهد. به عنوان مثال، اگر هنگام دادن راهنمایی به رانندگی، پخش شود.

تماس های تلفنی ورودی را بی صدا کنید

برخی از برنامه ها رفتار مناسبی ندارند و در هنگام تماس های تلفنی به بازی ادامه می دهند. این کاربر را مجبور می کند تا برنامه متخلف را بشنود و بی صدا کند یا از آن خارج شود تا تماسش را بشنود. این ویژگی تضمین می کند که در هنگام تماس ورودی هیچ برنامه ای به پخش ادامه نمی دهد. وقتی برنامه ای با این شرایط روبرو می شود ، فراخوانی می شود:

از AudioAttributes.USAGE_MEDIA یا AudioAttributes.USAGE_GAME استفاده می کند

با موفقیت درخواست فوکوس صوتی (هرگونه افزایش تمرکز) و پخش صدا

اگر برنامه ای در حین مکالمه به پخش ادامه دهد، پخش آن بی صدا است تا زمانی که تماس به پایان برسد. با این حال، اگر برنامه ای هنگام مکالمه شروع به پخش کند، آن پخش کننده بی صدا نمی شود زیرا فرض می شود این یک اقدام عمدی کاربر است.

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

golaleh hoseini
مدرس دوره

golaleh hoseini

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۸
۰
۲ دی ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۶۶
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹