بهبود ابزارک ها در اندروید 12

Android 12 برای بهبود کاربر و تجربه توسعه دهنده در سیستم عامل و راه اندازها، API موجود Widgets را دوباره اصلاح کرده است. از این مقاله برای یادگیری نحوه اطمینان از سازگاری ابزارک خود با Android 12 و همچنین به عنوان مرجع برای API ها برای تازه سازی ابزارک موجود خود استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که widget شما با Android 12 سازگار است

ابزارک ها در Android 12 گوشه های گرد دارند. وقتی از یک ابزارک برنامه در دستگاهی با Android نسخه 12 یا بالاتر استفاده می شود،در  راه انداز به طور خودکار پس زمینه ابزارک را شناسایی کرده و آنرا برش می دهد تا دارای گوشه های گرد باشد.

در این سناریو،widget شما ممکن است در هیچ یک از شرایط زیر به درستی نمایش داده نشود:

  • Widget حاوی محتوا در گوشه ها است: این ممکن است باعث بریده شدن برخی از مطالب در قسمت گوشه شود.
  • Widget از پس زمینه ای استفاده می کند که حساس به محصول نیست. این شامل پس زمینه شفاف، نمای خالی یا طرح بندی، یا هر نوع پس زمینه ویژه دیگری است که مستعد برداشت نیست. سیستم ممکن است نتواند پس زمینه مورد استفاده را به درستی شناسایی کند.

اگر ابزارک شما تحت تأثیر این تغییر قرار گیرد، توصیه می کنیم آن را با گوشه های گرد تغییردهید (همانطور که در بخش زیر توضیح داده شده است) تا اطمینان حاصل شود که به درستی نمایش داده می شود.

احتیاط: ابعاد گوشه های گرد ممکن است در دستگاه ها متفاوت باشد زیرا اندازه شعاع گوشه توسط هر دو تولید کننده دستگاه (حداکثر 16 dp) و راه اندازهای third-party قابل کنترل است. برای جلوگیری از نتایج نامطلوب، توصیه می کنیم  widget را refresh کنید.

گوشه های گرد را اجرا کنید

اندروید 12 پارامترهای سیستم زیر را برای تنظیم شعاع گوشه های گرد ویجت شما معرفی می کند:

  • system_app_widget_background_radius: شعاع گوشه پس زمینه widget، که هرگز از 28dp بزرگتر نخواهد بود.
  • system_app_widget_inner_radius: شعاع گوشه هر نمای داخل widget. این دقیقاً 8dp کمتر از شعاع پس زمینه است تا هنگام استفاده از padding 8dp به خوبی هماهنگ شود.

مثال زیر یک ابزارک را نشان می دهد که از system_app_widget_background_radius برای گوشه widget و system_app_widget_inner_radius برای نمایش داخل widget استفاده می کند.

                  1. گوشه ابزارک.
                  2. گوشه نمای داخل ویجت.

احتیاط: این پارامترها را نمی توان توسط تولیدکنندگان دستگاه یا راه اندازان third-party که قصد دارند تجربه هایشان را متناسب کنند، لغو کرد.

سازگاری رو به عقب با گوشه های گرد

برای اطمینان از سازگاری ابزارک با نسخه های قبلی Android ، توصیه می کنیم ویژگی های سفارشی را برای برنامه خود تعریف کنید و از یک تم سفارشی برای لغو کردن آنها برای Android 12 استفاده کنید، همانطور که در مثال های زیر از فایل های XML نشان داده شده است:

 

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

golaleh hoseini
مدرس دوره

golaleh hoseini

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۱
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۸۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۲
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

بک لینک چیست؟

بک لینک (Back Link) به لینک دادن یک سایت به سایت دیگر گفته میشود که یک فاکتور مهم و اساسی در سئو هر سایتی می باشد.


۷۷۰
۰
۲۲ آذر ۱۳۹۹