بروزرسانی به اندروید 12 و تست API های جدید

بروزرسانی به اندروید 12 و تست API های جدید

پس از انتشار نسخه سازگار برنامه خود، مرحله بعدی افزودن پشتیبانی کامل از Android 12 با استفاده از به روزرسانی targetSdkVersion است که برای این کار از API ها و قابلیت های جدید در Android 12  می توانید استفاده کنید. با توجه به شرایط Google Play برای هدف قرار دادن سیستم عامل جدید، می توانید این به روزرسانی ها را به محض آماده شدن انجام دهید.

همانطور که می خواهید کار خود را با پشتیبانی کامل از Android 12 انجام دهید، تغییرات رفتاری را که روی برنامه های مورد هدف قرار دادن Android 12 تأثیر می گذارد را مرور کنید. این تغییرات رفتار هدفمند ممکن است باعث مشکلات عملکردی شود که پس از آن باید رفع کنید. در برخی موارد، این تغییرات به پیشرفت قابل توجهی نیاز دارند، بنابراین توصیه می کنیم در اسرع وقت درباره آنها اطلاعات کسب کرده و به آنها توجه کنید. برای کمک به شناسایی تغییرات رفتاری خاص که بر برنامه شما تأثیر می گذارد، با استفاده از رمزهای سازگاری، برنامه خود را با تغییرات فعال شده تست کنید.

در زیر مراحل پشتیبانی کامل از Android 12 آورده شده است:

Android 12 SDK را دریافت کنید.

جدیدترین نسخه پیش نمایش Android Studio را نصب کنید. مطمئن شوید که دستگاه یا شبیه ساز Android 12 دارید.

targetSdkVersion و سایر تنظیمات ساخت خود را به روز کنید.

تغییرات رفتاری را مرور کنید.

تغییرات رفتاری را که برای برنامه های مورد نظر برای Android 12 اعمال می شود مرور کنید. مناطقی را که برنامه شما ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد شناسایی کنید و نحوه حمایت از آنها را برنامه ریزی کنید.

 تغییرات جدید حریم خصوصی را بررسی کنید.

برای پشتیبانی از تغییرات حریم خصوصی کاربر Android 12، تغییرات کد و معماری را انجام دهید.

از ویژگی های Android 12 استفاده کنید.

از Android 12 API استفاده کنید تا ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را به برنامه های خود بیاورید.

تست

روی دستگاه یا شبیه ساز Android 12 تست کنید. روی مناطقی تمرکز کنید که ممکن است تغییراتی در برنامه شما تأثیر بگذارد. عملکردهایی را که از API های جدید استفاده می کند امتحان کنید. بازخورد پلت فرم و API را  بررسی کنید. مشکلات مربوط به هرگونه پلت فرم، API  یاSDK  را گزارش دهید.

به روزرسانی نهایی

پس از نهایی شدن رابط های برنامه کاربردی Android 12، دوباره targetSdkVersion و سایر تنظیمات ساخت خود را به روز کنید، هرگونه به روزرسانی اضافی  را انجام دهید و برنامه خود را تست کنید.

انتشار

بسته نرم افزاری یا APK Android به روز شده خود را ثبت، بارگذاری و منتشر کنید.

 

SDK را دریافت کنید، هدفگذاری را تغییر دهید، API های جدید بسازید.

برای شروع تست جهت پشتیبانی کامل از Android 12، از آخرین نسخه پیش نمایش Android Studio برای بارگیری Android 12 SDK و سایر ابزارهای مورد نیاز خود استفاده کنید. در مرحله بعدی، targetSdkVersion و compileSdkVersion برنامه خود را به روز کنید و برنامه را re-compile کنید. برای مشاهده جزئیات بیشتر و راهنمایی کامل در این خصوص به مقاله (Android 12 SDK را تنظیم کنید) مراجعه کنید.

برنامه Android 12 خود را تست کنید.

هنگامی که اپ را تدوین کردید و آن را روی دستگاهی با Android 12 نصب کردید، تست را شروع کنید تا مطمئن شوید که برنامه هنگام هدف قرار دادن Android 12 به درستی کار می کند یا خیر. قبل از شروع این تغییرات را بررسی کنید.

همانند تست سازگاری اساسی، در تمام جریان ها و عملکردها به دنبال ایرادات باشید. تست خود را بر روی تغییرات رفتاری برای برنامه هایی که Android 12 را هدف قرار داده اند متمرکز کنید. همچنین زمان مناسبی است که برنامه خود را با توجه به دستورالعمل های اصلی کیفیت برنامه و بهترین روش های تست و بررسی کنید.

مطمئن شوید که از استفاده از رابط های غیر SDK که ممکن است اعمال شود، بررسی  و تست شده اند. مراقب هشدارهای logcat باشید که این دسترسی ها را برجسته می کند و از روش detectNonSdkApiUsage() برای گرفتن آنها به صورت برنامه ای استفاده کنید.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که کتابخانه ها و SDK ها را در برنامه خود کاملاً تست کرده اید تا مطمئن شوید که در Android 12 مطابق انتظار کار می کنند و بهترین روش های حفظ حریم خصوصی، عملکرد، UX، مدیریت داده ها و مجوزها را دنبال می کند. اگر مشکلی پیدا کردید، سعی کنید آخرین نسخه SDK را به روز کنید یا برای کمک به توسعه دهنده SDK مراجعه کنید.

با استفاده از زنجیره های سازگاری برنامه  را تست کنید.

اندروید 12 ویژگی جدیدی را برای توسعه دهندگان معرفی می کند که تست برنامه شما را با تغییر رفتار هدفمند آسان می کند. برای اشکال زدایی اپ، toggles به شما اجازه می دهند:

 

  • تغییرات هدفمند را بدون تغییر واقعاً targetSdkVersion برنامه تست کنید. برای ارزیابی تأثیر روی برنامه موجود خود می توانید از toggles استفاده کنید تا تغییرات خاص رفتار هدفمند را در دسترس داشته باشید.
  • تست خود را فقط بر روی تغییرات خاص متمرکز کنید. به جای اینکه همه تغییرات هدفمند را یک باره برطرف کنید، این تغییرات به شما امکان می دهد تمام تغییرات هدفمند را غیر از مواردی که می خواهید در برابر آنها تست کنید غیرفعال کنید.
  • toggles را از طریق adb مدیریت کنید. برای فعال کردن و غیرفعال کردن تغییرات تغییر پذیر در محیط تست خودکار می توانید از دستورات adb استفاده کنید.
  • با استفاده از شناسه های تغییر استاندارد سریعتر اشکال زدایی کنید. تغییرات قابل تغییر هر کدام یک شناسه و نام منحصر به فرد دارند که می توانید برای رفع اشکال سریع علت اصلی در خروجی ورود به سیستم استفاده کنید.

هنگامی که برای تغییر هدف گذاری برنامه خود آماده می شوید یا در حال توسعه فعال پشتیبانی از Android 12 هستید، toggles می توانند به شما کمک کنند.

قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

golaleh hoseini
مدرس دوره

golaleh hoseini

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۲
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۵۸
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

پی اچ پی - PHP

با استفاده از این زبان می توان وب سایت های پویا طراحی کرد, این زبان می تواند با HTML ادغام شود, در حقیقت یک زبان اسکریپتی متن باز و رایگان است. یعنی زمانی که سرور درخواست ...


۶۸۳
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۸۷
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹