ابزار های تحقیق و یافتن کلمات کلیدی در SEO

راهنمای کیورد ریسرچ

موضوع این قسمت ابزار های تحقیق و یافتن کلمات کلیدی می باشد که به اون کیورد ریسرچ تولز میگویند یکسری ابزار وجود دارند که میتوانند کار ما را سریعتر جلو ببرند و حتی به فهم برسیم برای پیدا کردن کلمات مناسب, شاید بپرسیم که حالا مثلا اگر از این ابزار استفاده نکنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ رویداد خاصی اتفاق نمی افتد و بصورت دستی نیز میتوانیم کلماتی کلیدی مد نظرمون خودمان را پیدا کنیم. با استفاده از روش ها و سایت هایی که در مقاله قبل در موردشان صحبت کردیم. ولی این ابزارها فرایند را زودتر برای ما رقم میزنند, یعنی زودتر میتوانیم لیست هایی از کلمات کلیدی مرتبط و مهم کسب و کار خودمان تهیه بکنیم.

 

معرفی ابزار کیورد پلنر

کیورد پلنر برای گوگل می باشد و داخل داشبورد گوگل ad می باشد. گوگل ad یک پلتفرم تبلیغات گوگل می باشد که میتوانیم کمپین های داشته باشیم که در سرچ گوگل تبلیغات ما بر اساس آن کلمات کلیدی نمایش داده شود و این ابزار کمک میکنند که یک دید اولیه ای داشت باشیم که از چه کلماتی میخواهیم استفاده بکنیم و چه رقابتی برای این کلمات وجود دارد؟

ولی در این بخش ما فقط میخواهیم از گزینه کیورد ریسرچ استفاده بکنیم یعنی برای SEO, ما نیاز به یک سری کلمات کلیدی محبوب یا مناسب داریم که آن ها را میخواهیم پیدا بکنیم, از طریق داشبورد خود گوگل ads قسمت تولز میتوانیم کیورد پلنر را پیدا بکنیم و از گزینه دیسکاور استفاده بکنیم.

برای پیدا کردن کلمات جدید از بخش دیسکاور نیو کیورد, کلمات خودم را وارد میکنم, “آموزش رایگان SEO” بر اساس لوکیشن و زبان هم میتوانیم تحقیق انجام بدیم. من جستجو را روی لوکیشن قرار میدم و زبان را هم فارسی انتخاب میکنم, برای ۱۲ ماهه گذشته یعنی یک سال اخیر و وقتی دکمه بعدی را میزنیم, یک سری کلمات کلیدی مرتبط با آموزش رایگان SEO برای من نمایش داده خواهد شد که این کلمات را در گوگل ads میتوان بر اساس محبوبیت, سختی, قیمت یا بر اساس مدل های مختلف سرت کرد و اینکه قابلیت دانلود هم دارند. یعنی بصورت ایکسل میتوانیم دانلود بکنیم که یک نکته مثبت بری به دست آوردن کلمات کلیدی می باشد.

 

معرفی کیورد اوریور

کیورد اوریور یک افزونه یا اپلیکیشن می باشد که هم برای فایر فاکس و هم برای کروم منتشر شده که میتوانیم نصب کنیم و میتواند سایت های مختلف را آنالیز کند و کلمات کلیدی مناسب را برای ما استخراج کند. مثلا از این اپلیکیشن میتوانیم برای انالیز صفحه های سایت رقبا استفاده بکنیم و کلمات مهم اون ها رو ببینیم که رو چه کلماتی دارند کار میکنند, یک سایت رقیب را من باز میکنم این اپلیکیشن را هم که قبلا دانلود و نصب شده, گزینه انالیز پیج یعنی انالیز پیج را میزنم و بهم لیستی از کلمات کلیدی مربوط به اون صفحه را خواهد داد که باز میتوانیم سرت کنم بر اساس محبوبیت بر اساس تعداد و …

ولی چند آپشن جذاب دیگه ای هم دارد مثلا اینکه کلمه کلیدی داخل این صفحه چند بار تکرار تکرار شده است و در اخر چگالیه این کلمات کلیدی هم نمایش داده میشود, بصورت درصد که این می تواند خیلی کمک ساز باشد که کلمات خوب و محبوب مخصوصا اگه رقبای قوی داشت باشیم داخل حوزه ی کاریمان که رو SEO سایتشون خیلی خوب کار کردن این مورد میتواند به ما کمک کند که ما بتوانم از رقبا هم الگو برداری بکنیم و روی اون کلمات کلیدی مهم کار بکنیم, این افزونه هم که قابلیت دانلود فایل را هم فراهم کرده و میتوانیم لیست کلمات کلیدی را دانلود بکنیم.

 

معرفی ابزار اوبر ساجس

از طریق اوبر ساجس هم میتوانیم کلمات کلیدی خوبی را استخراج بکنیم منتها از زبان فارسی پشتیبانی میکند ولی از کشور ایران پشتیبانی نمیکند. بطور مثال میتوانیم از یکی از کشورهای که خیلی برای vpn ها استفاده میشود نیز اینجا استفاده بکنیم, مثلا آمریکا یا انگلیس. من حالا روی کشور انگلیس این ابزار را تست کردم, کلمه کلیدیم “آموزش SEO” می باشد, لیست کلماتی کلیدی مربوطه برای من نمایش داده میشود و دو تا امکان جذاب هم وجود دارد, سایت های که از این کلمه کلیدی استفاده میکنند برای من لیست میشوند که رقبای من هستند که میتوانم از این نکته هم استفاده بکنم برای بهتر شدن کار خودم و رقبای که شاید توی دید من نبودند و من متوجه شان نبودم, از این طریق به اونا دسترسی داشت باشم و مورد بعدی بک لینک های که از این کلمه کلیدی گرفتند یعنی رقبا از همین کلمه کلیدی اموزش SEO از چه سایت های بک لینک گرفتند, این هم می تواند نکته خوبی باشه برای گزینه بک لینک گرفتن که حتما داخل این مقالات زنجیره ای به اون اشاره خواهد شد.

 

معرفی ابزار یا سایت بعدی کیورد tool.io

داخل این سایت کیورد میتوانیم کیورد ریسرچ انجام بدیم با این تفاوت که ما حتی میتوانیم مقصد هم انتخاب بکنیم که میخوایم کلمات کلیدی را داخل کدام منبع پیدا بکنیم ‘گوگل’, ‘یوتیوب’, ‘بینگ’, ‘پلی استور’, ‘اینستاگرام’, ‘تویتر’. خیلی نکته جالبی هستش یعنی ما اگر مثلا درون یوتیوب هم فایل ویدیویی داشته باشیم حالا چه آموزش چه توضیحات کسب و کار و خدماتمان, چیکار کنیم که SEO یوتیوب خوبی داشته باشیم. کیورد ریسرچ در این فضا باز خیلی مورد اهمیت هستش که میتوانیم از این ابزار استفاده کنیم و کلمات کلیدی جدیدی پیدا بکنیم, سختیش آن را بسنجیم که حتما تو قسمت بعدی راجب سختی و رقابتی بودن کلمات کلیدی هم صحبت خواهم کرد.

کلمه اموزش SEO رو من سرچ میکنم (داخل گوگل, یوتیوب, یینگ), میتوانم کلماتی که میخوام, استخراج بکنم و توی اینستاگرام و تیوتر به من هشتگ های مرتبط و محبوب را نشان خواهد داد, باز این مورد مخصوصا برای اینستاگرام میتواند مفید باشد. برای فعالیت هامون داخل این شبکه اجتماعی و محتوا گذاریمون, انتشار محتوامون, به ما یک دیدی خواهد داد که از چه هشتگ هایی استفاده بکنیم که بیشتر دیده بشیم.

 

معرفی سایت الکسا

اما سایت بعدی و سایت اخرمون سایت الکسا می باشد, حتما با سایت الکسا آشنایی دارید, بیشتر برای رتبه بندی سایت ها از این سایت استفاده میکنند و خیلی برتر هست ولی یک امکان خیلی جذابی که در این سایت وجود دارد, اینکه که میتوانیم یک سایت هدفی را درج بکنیم و آنالیز بکنیم که از چه کلمات کلیدی, ورودی دارند و این کلمات رو بر اساس بیشترین درصد ورود و ترافیک سرت کنیم و این خیلی جالب خواهد بود, البته تو اکانت پولیش این امکان پذیره خواهد بود.

ولی خیلی نکته جالبی خواهد بود که, من این سایت رقیب رو بطور مثال که تو زمینه آموزش SEO فعالیت می کند سرچ میکنم و اینکه همه کلمات کلیدی که ورودی دارد برای این سایت, به درصد سرت میکنم و این ها می توانند کلمات کلیدی باشه که من میتوانم روی آنها کار بکنم و داخل لیستم قرار بگیرند.

در این آموزش به بررسی ابزار های تحقیق و یافتن کلمات کلیدی در SEO پرداخته ایم


قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

حبیب تیموری
مدرس دوره

حبیب تیموری

مدرس دوره های سِون کلونر

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

اندروید

اندروید یک سیستم عامل می باشد که توسط گوگل توسعه داده میشود, این سیستم عامل بر پایه نسخه ی اصلاح شده ی هسته ی لینوکس و دیگر نرم افزار های متن باز طراحی شده است و ...


۷۵۸
۰
۲۹ آبان ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

هک و امنیت

در تعریف کلی این واژه می توان گفت که به پیدا کردن راه های نفوذ به یک حریم شخصی و استفاده غیر مجاز از آن را هک می نامیم. هدف از هک می تواند ...


۶۹۲
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یک زبان پویا و محبوب مبتنی بر شیء, داینامیک و مفسری می باشد. این زبان برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت استفاده میشود که ...


۶۲۴
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹