ابزارهای کنترلی UI - در برنامه نویسی اندروید

ابزارهای کنترلی اندروید اجزای تعاملی در UI برنامه شما هستند و به شما این امکان را میدهند که بتوانید ورودی را از کاربر دریافت کنید یا مقداری را به آن نمایش بدهید. اندروید طیف وسیعی از کنترل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در رابط کاربری خود استفاده کنید، مانند دکمه‌ها، فیلدهای متنی، نوارهای جستجو، چک باکس، دکمه‌های بزرگ‌نمایی، دکمه‌های جابجایی و بسیاری موارد دیگر.

ابزارهای کنترلی UI

View شی ای است که چیزی را روی صفحه می کشد که کاربر می تواند با آن تعامل داشته باشد و ViewGroup شی ای است که سایر اشیاء View (و ViewGroup) را نگه می دارد تا طرح بندی رابط کاربری را تعریف کند.

شما طرح خود را در یک فایل XML تعریف میکنید که ساختاری قابل خواندن برای انسان را دارد و ساختاری شبیه به HTML را ارائه میدهد. به عنوان مثال، یک طرح عمودی ساده با نمای متن و یک دکمه به این شکل است:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
   android:layout_width="fill_parent"
   android:layout_height="fill_parent"
   android:orientation="vertical" >
   
   <TextView android:id="@+id/text"
      android:layout_width="wrap_content"
      android:layout_height="wrap_content"
      android:text=" من یک TextView هستم" />
   
   <Button android:id="@+id/button"
      android:layout_width="wrap_content"
      android:layout_height="wrap_content"
      android:text="من یک Button هستم" />
</LinearLayout>

ابزارهای کنترلی UI

تعدادی زیادی ابزارهای کنترلی UI توسط اندروید ارائه شده است که به شما امکان می دهد رابط کاربری گرافیکی را برای برنامه خود بسازید.

ابزارهای نمایشی
ابزار و توضیحات ردیف
TextView

این کنترل برای نمایش متن به کاربر استفاده می شود.

1
Button

یک دکمه فشاری که می تواند توسط کاربر برای انجام یک عمل فشار داده یا کلیک کند.

2
ImageButton

ImageButton یک AbsoluteLayout است که به شما امکان می دهد مکان دقیق فرزندان خود را مشخص کنید. این دکمه ای را با یک تصویر (به جای متن) نشان می دهد که کاربر می تواند آن را فشار داده یا کلیک کند.

3
ProgressBar

نمای ProgressBar بازخورد بصری در مورد برخی از کارهای در حال انجام، مانند زمانی که یک کار را در پس‌زمینه انجام می‌دهید، ارائه می‌کند.

4
Spinner

یک لیست کشویی که به کاربران امکان می دهد یک مقدار را از یک مجموعه انتخاب کنند.

5
ابزارهای ورودی
ابزار و توضیحات ردیف
EditText

EditText یک زیر کلاس از پیش تعریف شده از TextView است که شامل قابلیت های ویرایش غنی است.

1
AutoCompleteTextView

AutoCompleteTextView نمای مشابه EditText است، با این تفاوت که در حین تایپ کردن کاربر، لیستی از پیشنهادات تکمیل را به صورت خودکار نشان می دهد.

2
CheckBox

یک کلید روشن و خاموش که کاربر می تواند آن را تغییر دهد. هنگام ارائه گروهی از گزینه های قابل انتخاب که متقابلاً منحصر به فرد نیستند، باید از چک باکس استفاده کنید.

3
ToggleButton

یک دکمه روشن و خاموش با نشانگر نور.

4
RadioButton

RadioButton دو حالت دارد: علامت زده و بدون علامت.

5
RadioGroup

RadioGroup یک ViewGroup است و برای گروه بندی یک یا چند RadioButton استفاده می شود.

6
TimePicker

نمای TimePicker به کاربران امکان می دهد زمانی از روز را در حالت 24 ساعته یا AM/PM انتخاب کنند.

7
DatePicker

نمای DatePicker به کاربران امکان می دهد تاریخ روز را انتخاب کنند.

8

ایجاد ابزارهای کنترلی UI

کنترل های ورودی اجزای تعاملی در رابط کاربری برنامه شما هستند و به شما این امکان را میدهند که بتوانید ورودی را از کاربر دریافت کنید یا مقداری را به آن نمایش بدهید. اندروید طیف وسیعی از کنترل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در رابط کاربری خود استفاده کنید، مانند دکمه‌ها، فیلدهای متنی، نوارهای جستجو، چک باکس، دکمه‌های بزرگ‌نمایی، دکمه‌های جابجایی و بسیاری موارد دیگر.

یک شی view ممکن است یک شناسه منحصر به فرد به آن اختصاص داده شود که View را به طور منحصر به فرد در درخت شناسایی می کند. سینتکس یک ID در داخل یک تگ XML به این شکل است:

android:id="@+id/text_id"

برای ایجاد یک ابزار طراحی View/Widget باید یک view/widget را در فایل layout تعریف کنید و یک شناسه منحصر به فرد به صورت زیر به آن اختصاص دهید:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
   android:layout_width="fill_parent" 
   android:layout_height="fill_parent"
   android:orientation="vertical" >
   
   <TextView android:id="@+id/text_id"
      android:layout_width="wrap_content"
      android:layout_height="wrap_content"
      android:text="من یک TextView هستم" />
</LinearLayout>

سپس در نهایت یک نمونه از شی Control ایجاد کنید و آن را از طرح بندی بگیرید، یه این شکل:

TextView myText = findViewById(R.id.text_id);
قیمت آموزش
رایگان
نوع دسترسی
رایگان

این مقاله در حال حاضر تنها به روش رایگان در دسترس می باشد.

ناصر خالدی
مدرس دوره

ناصر خالدی

مهندس شبکه, امنیت, برنامه نویسی تلفن های هوشمند, طراح وب سایت و متخصص هوش مصنوعی

گفتگوی برنامه نویسان

بخشی برای حل مشکلات برنامه‌نویسی و مباحث پیرامون آن

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر نیاز است تا ابتدا وارد سایت شوید.

هیچ نظری ارسال نشده است.

مقالات پیشنهادی

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا هوش ماشینی, به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین در شرایط مختلف گفته میشود که مقابل هوش طبیعی در انسان ها قرار دارد که ...


۵۶۶
۰
۱۱ آذر ۱۳۹۹

درباره فایل Robots.txt

این فایل ربات های خزنده موتور های جستجو را راهنمایی می کنند و به آنان می فهماند که چه دایرکتوری و لینک هایی قابل بررسی و چه دایرکتوری و لینک هایی غیرقابل برررسی می باشند...


۵۳۷
۰
۲ دی ۱۳۹۹

نود جی اس

توسعه دهندگان نود جی اس, زبان جاوا اسکریپت را از یک زبان قابل اجرا در مرورگر خارج کرده و به زبانی تبدیل کردن که بتوان آن را بصورت یه اپلیکیشن مستفل اجرا کرد و ...


۶۶۰
۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قوی می باشد که با استفاده از آن می توان وب سایت ها و وبلاگ های گوناگونی با هر شرایطی را طراحی کرد چرا که این سیستم و ...


۵۶۵
۰
۱۳ آذر ۱۳۹۹